Ceai sau cafea?

Toti avem nevoie de ceva... "energizant", ceva care sa ne puna mintea in miscare. Si ne folosim de tot felul de trucuri, tot felul de bauturi si alimente bogate in cofeina sau substante cu actiune asemanatoare. Depinde insa cand ne apucam de consumul lor si cat anume consumam ca sa nu avem de suferit.
M-am apucat de baut ceai (negru si mai apoi verde) putin dupa ce am terminat liceul. Sa fi avut vreo 22-23 de ani, sa spunem... Cel mult. De cafea m-am apucat ceva mai tarziu, cand am inceput, studenta fiind, sa stau mai putin pe acasa; era greu de gasit prin oras locuri unde puteam sa-mi prepar o ceasca de ceai, in schimb o cafea calda gaseam cu usurinta. Necazul este ca nu puteam bea prea multa cafea intr-un interval relativ scurt de timp, caci imi provoca suferinta stomacului si ficatului. Ceaiul insa il suportam ceva mai usor, asa ca puteam bea chiar si un litru de ceai concentrat pe zi, la "nevoie".
Si acum, cand am o vechime de 10 ani "in campul muncii", beau si ceai si cafea. Cafeaua o beau doar la servici, caci as fi singura... bautoare de ceai acolo. Acasa insa beau mai rar cafea, inlocuind-o cu ceai (negru sau verde), tot din motive de... mai buna toleranta.
Sincer vorbind, n-as recomanda nimanui sa se apuce prea devreme de bauturi energizante de orice tip ar fi, caci, odata ce te apuci, te lasi extrem de greu... sau deloc...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu