Serghei Esenin (1895-1925) Cele mai frumoase poezii


Foto: Serghei Esenin

Focul vanat e gonit de vant,
zarile-au uitat sa ma mai doara…
de iubire-ntaia oara cant,
la scandal renunt intaia oara.

Am fost crang paraginit pe loc
La femei si votca dam navala
Nu-mi mai place azi sa beau, sa joc,
Sa-mi pierd viata fara socoteala.

E de-ajuns sa te privesc tacut
Sa-ti vad ochii plini de tot inaltul
Ca uitand intregul tau trecut
Tu sa nu mai poti pleca la altul.

Tu – mers gingas, tu surasul meu,
Dac-ai sti, cu inima-i pustie,
Cum poate iubi un derbedeu
Si cat poate de supus sa fie.

Carciumile le-as uita pe veci
n-as mai sti nici versul ce inseamna
de-as atinge-aceste brate reci
si-al tau par ca floarea cea de toamna.

Vesnic te-as urma pe-acest pamant
Departarea mi-ar parea usoara…
De iubire-ntaia oara cant
La scandal renunt intaia oara


poezie de Serghei Esenin (1923)Citate similare

5 comentarii:

  1. Odorica eşti foarte dragutza, mi-ai pus şi ochelari, da, i-am vazut:)))

    Uai de mine m-am tavalit pe jos de rıs:)) Ce ai facut draga mea tu aici ai copiat articolul alora cu ochelari cu tot:))Nu ştiu de unde naiba mi-a venit ın minte acum ochelari bunicamii care şii lua din bılci de la Gaeşti de Sf.Marie, hahahahh,
    Daca dai klic pe ei intri ın gradina amicilor de unde ai şmanglit poezia:)))

    Hai te-am pupat, no problem, fii şi tu mai atenta alta data cand mai bagi kraka:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc ca mi-ai atras atentia, dar am pus special, caci eu nu ma pot obisnui cu literele de pe acest blog.
    Cind am inceput pe google sa citesc despre Serghei am vrut sa pun tot. Dar m-am oprit la viata sentimentala si am lasat ca cititorii, sa gaseasca repede capitolele care sint mai interesante ca viata sentimentala a lui Esenin.Poate altii au avut mai multe neveste, dar nu a stiut nimeni .Deci nu a fost o intimplare, ci a fost ceva intentionat. Si doar nu si-a inchipuit nimeni ca eu am scris poezia. Esti perfectionist, dar de data asta nu a fost asa.
    papapa
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  3. Foaie verde stılp, curge apa
    'n bec...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce imi place la un scriitor nu este doar modul lui de a scrie, ci si acela de a-si trai viata:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Totdeauna m-a pasionat biografia personalitatilor, dar Serghei a sarit calul prea mult. Si asta l-a costat viata.

    Te pup,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere