:: Vacanta -1

Titlu*:Vacanta -1
Autor:*:http://simioncristian.wordpress.com/2010/08/17/vacanta-1/
Poza:
Articol*:Fuse, fuse şi se duse, zice o vorbă din bătrâni! Aşa s-a dus şi concediul meu…

Pentru vara asta am ales o plimbare cu maşina până la Praga. De ce cu maşina? Păi: 1. timpul mi-a permis asta; 2. am vrut să poposesc şi în alte oraşe întâlnite în drum şi 3. mi s-a luat de avion pe distanţe scurte, parcă aş fi în teleportor. După îndelungi căutări pe net şi actualizarea hărţilor GPS-ului, am ales ruta Bucureşti-Budapesta-Bratislava-Brno-Praga. Să vă povestesc mai pe îndelete…

Am plecat din Bucureşti spre Arad (prin Piteşti-Rm.Vâlcea-Sibiu-Deva). Fiind weekend, drumul a fost relativ uşor şi fără multe camioane pe drum. Din când în când minunatul peisaj de pe Valea Oltului era alterat de către radarele Poliţiei Rutiere. (Aţi observat că asupra pândarilor rutierişti canicula si gerul nu au nici un efect??? Îi găseşti moţăind în maşină, indiferent dacă afară sunt 40 sau -25 de grade!) Pâna la Deva s-a mers relativ OK. Între Deva şi Arad mi-am epuizat norma de înjurături pentru ziua respectivă iar asta mi se întâmplă destul de rar! Apropiaţii ştiu că am un vast bagaj de cunoştinţe în domeniu, plus că uneori inventez vorbe de bine ad hoc. Ajuns în Arad sun un prieten băştinaş care îmi recomandă să ieşim din ţară pe la Vama Turnu şi nu pe la celebra vamă Nădlac. Inspirat tipu'! Am trecut ca prin brânză… nici măcar nu ne-au legitimat. De aici până la Szeged am prins uşor aglomerat dar totu�! �i s-a circulat decent. Am observat iar că românul când iese din ţară, fie chiar la bulgari sau la unguri, devine brusc civilizat! Nu tu claxoane, înjurături, feţe crispate sau depăşiri la limită. Nu! Toata lumea circulă legal. De la Szeget până la Budapesta autostrada e coală de hârtie. A1 de la noi pare potecă de munte pe lângă ea! S-a circulat cu 130-140 km/h şi în afară de camerele fixe am întâlnit un singur radar mobil (ăsta fiind şi singurul până la întoarcerea în ţară). Seara am rămas în Budapesta. Frumos oraş! Curat, primitor, circulaţie coerentă, se bea şi se mănâncă bine la preţuri modice. Dacă ajungeţi acolo trebuie neapărat să luaţi masa seara, după căderea întunericului, pe vaporas, pe Dunăre. Încercaţi berea neagră Dreher şi bineînţeles celebrul gulaş unguresc. În afară de centru puteţi străbate la picior zona verde a oraşului. După părerea mea în 2 zile se poate vedea cam tot ce e important în! Budapesta.

Va urma! :)



Powered by EmailMeForm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu