:: Imparatul roman Caligula(cizmulita) 12-41 si calul sau senator Incitatus

Titlu: Imparatul roman Caligula(cizmulita) 12-41 si calul sau senator Incitatus
Autor:: Odorica Ion
Articol: Caius Iulius Cezar Germanicus (Caligula) 12-41.

Caligula îi obliga pe oaspeţi să bea din vasul calului său


Împăratul roman, Caligula,(porecla cizmulita data de soldatii sai), a intrat într-o ridicolă nemurire prin pasiunea pentru calul său, Incitatus. Acesta din urmă era considerat ca fiind un înalt demnitar al imperiului, iar romanii, indiferent de rangul lor, trebuiau să se prosterneze şi să-şi lipească fruntea de copita sa.

Acest Incitatus locuia într-o incintă de marmură, se hrănea din vase de aur, avea gardă personală şi sclavi care-l deserveau, iar în public apărea îmbrăcat în purpură şi perle. Caligula îşi invita calul la masa lui, şi după ce calul băuse vinul din cupă, ceilalţi invitaţi erau nevoiţi să bea resturile calului, cei ce refuzau fiind omorâţi.

Alte articole asemanatoare

* Fiica reginei Cleopatra, Cleopatra Selene, avea trăsături bărbăteşti?
* Caligula, cel mai nebun împărat din istorie
* Cum a murit împăratul roman Claudius: otrăvit cu ciuperci
* Bucefal, calul lui Alexandru cel Mare ce a fost înmormântat cu onoruri militare
* Noi ar fi trebuit să fim acum în anul 2017,
nu 20l0!


CALIGULA IMPERATOR / SI-A FACUT CALUL SENATOR, / DAR BASESCU MAI SINISTRU / SI-A FACUT IAPA MINISTRU. /
--
Visitor Ip: 85.186.214.25

5 comentarii:

  1. Bun articol Odorica!
    Doar că eu am început să citesc de la sfârşit spre început!:))
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru apreciere, dar acum dupa ce am citit atent ce scrii, imi dau seama ca sint modesta in materie !
    Te sarut,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  3. ODORICA,
    nu pre înţeleg ce vrei să zici...
    Tu eşti mai studioasă în postările tale, eu mă eliberez în felul meu, de încărcăturile vieţii, din care unii ar avea de învăţat, sau ar ştii cum să procedeze în unele impasuri ale vieţii lor...:)
    Te pup şi PA, PA, PA,
    vorba ta!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate ca sint mai studioasa caci, am mai putine trairi interioare. Pentru a fi mai rece, m-am autoeducat.
    Te imbratisez si te pup,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  5. e copiat, sau cel putin exista si pe un alt site

    RăspundețiȘtergere