Coloana vertebrala

Opt din zece adulţi riscă să aibă, de-a lungul vieţii, probleme cu spatele. Durerile în această zonă a corpului sunt printre cele mai frecvente motive pentru care oamenii merg la medic, arată studiile. Am ales sa vorbesc despre coloana vertebrala, deoarece din pacate si eu am probleme mari cu durerile de spate si mai nou am inceput fizioterapia.
Daca ai frecvent dureri de spate, cauza este, de cele mai multe ori, slaba rezistenta a muschilor care sustin coloana vertebrala. Exista exercitii care pot intari rezistenta acestor muschi si care te pot scapa de chin.
O slaba rezistenta a muschilor care sustin coloana, dar si a celor abdominali, poate duce la situatia in care nu poti sta decat cocosat, perioade lungi de timp. Iar pozitia creste presiunea asupra vertebralor – de aici si durerile suparatoare, arata MSN Health.
Despre coloana gasiti in cartea de anatomie sau pe internet, de aceea nu am sa va scriu despre ea. Asa ca am ales sa va enumar cateva tipuri de exercitii pentru ameliorarea durerilor de spate.
1) Pozitia initiala = asezat pe podea sau saltea, cu spatele drept, privirea inainte, picioarele paralele, in extensie
Pregatire = indoiti un picior si cuprindeti-l cu bratele.
Executie si postura finala = fixati in podea piciorul indoit si intindeti spatele cu ajutorul bratelor. Nu ridicati piciorul de la sol. Mentineti pozitia 20 de secunde. Repetati miscarea de 5 ori pentru fiecare picior. Relaxati-va cateva secunde intre repetari.
Grupele musculare vizate = erectori spinali, mare dorsal

2) Pozitia initiala = in genunchi, cu calcaiele sub fese si varfurile orientate spre in spate
Pregatire = aplecati corpul in fata peste coapse si intindeti bratele inainte. Capul se aseaza intre brate, in prelungirea corpului.
Executie si postura finala = apropiati cat mai mult corpul de coapse, impingand usor bratele spre inainte. Mentineti pozitia 20 de secunde. Repetati miscarea de 5 ori. Relaxati-va cateva secunde intre repetari.
Grupele musculare vizate = erectori spinali, mare dorsal

3) Pozitia initiala = in picioare, talpile paralele, departate la o distanta odata si jumatate latimea umerilor, genunchii indoiti
Pregatire = aplecati corpul inainte pana devine paralel cu solul, intindeti mainile inainte, in prelungirea corpului si intrepatrundeti degetele
Executie si postura finala = intoarceti palmele spre exterior si trageti de maini inainte pana simititi o senzatie de intindere in muschii spatelui. Nu arcuiti spinarea. Mentineti pozitia 20 de secunde. Repetati miscarea de 5 ori. Relaxati-va cateva secunde intre repetari.
Grupele musculare vizate = marele dorsal

4) Pozitia initiala = in picioare, talpile paralele, departate la latimea umerilor, genunchii usor indoiti
Pregatire = ridicati bratele intinse deasupra capului si prindeti-va mainile prin intrepatrunderea degetelor. Orientati palmele in sus.
Executie si postura finala = aplecati corpul in lateral printr-o miscare lenta, continua. Nu va aplecati in fata. Mentineti pozitia 20 de secunde. Repetati miscarea de 5 ori in fiecare parte. Relaxati-va cateva secunde intre repetari.
Grupele musculare vizate = marele dorsal, erectori spinali ( + triceps)

Sunt foarte multe exercitii pentru spate. Am ales cateva care mi s-au recomandat mie, dar tipurile de exercitii difera de la om la om. Nu toti avem acelasi tip de durere si de aceea trebuie sa mergeti la doctor pentru a avea un diagnostic exact si corect. Eu am amanat ani de zile pana durerile s-au accentuat foarte mult si nu am mai rezistat. Sfatul meu sa mergeti din timp.
Multa sanatate!

5 comentarii: