Comunicare pe Internet

Cu greu mi-as fi inchipuit acum cativa ani ca aveam sa ajung sa lucrez pe calculator, folosindu-ma de un calculator, accesand zilnic, timp de cateva ore bune, Internetul. Primul contact cu calculatorul aveam sa-l fac abia in primul an de facultate (desigur la un nivel mult mai redus si mai... primitiv!...). In acel moment, insa, nu mi-as fi dorit sa continui sa aprofundez notiunile de informatica; cu greu pricepeam ceva, si doar atunci cand "butonam" la calculator, caci notiunile pur teoretice mi se pareau exprimate intr-o limba straina, mult prea greu de inteles. Si mi se pare acum firesc acest lucru, caci mult mai usor iti insusesti notiuni dintr-un anumit domeniu lucrand efectiv si... practic, si nu doar povestind despre diverse lucruri pur teoretice, fara sa vezi, sa auzi si sa simti efectiv ceea ce trebuie sa inveti.
Dupa vreo 4-5 ani de la terminarea facultatii, mi-a devenit clar ca Internetul (implicit ... calculatorul) mi-ar fi usurat mult documentarea profesionala. Aici gaseam mult mai usor si infinit mai mult informatiile necesare. Asa ca... mi-am luat (nu fara un oarece efort financiar) un calculator, l-am conectat la Internet, si... da-i bataie! La inceput, cautam doar informatii strict profesionale. Apoi... mi-am extins cautarile: literatura... presa... divertisment... si ... prieteni.
Initial mi-a fost destul de greu. Imi era greu sa scriu, imi era destul de greu sa folosesc tot felul de comenzi (ca sa fiu sincera... nici nu prea stiam comenzile specifice...). Dar a trebuit sa invat rapid sa ma folosesc de calculator, sa explorez Internetul, si, ceea ce este cu mult mai important, desi se neglijeaza adesea, sa invat si regulile de comportare online in ceea ce priveste comunicarea si interactiunea cu ceilalti internauti.
De voie-de nevoie... a trebuit sa invat ca exista mai multe mijloace de comunicare: mail... messenger... ulterior blogging.... Se poate comunica in scris, dar si "oral" folosindu-te de un microfon +/- webcam. Fiecare varianta cu avantajele si dezavantajele ei.
Personal, prefer comunicarea scrisa: messenger si, in anumite conditii, mai frecvent pe email. Dezavantaje? Tastarea cu oarece indemanare se invata in timp. Dar... se invata daca scrii zilnic si te incapatanezi sa nu renunti la scris chiar daca ti se pare greu, aproape imposibil. Si totusi comunicarea scrisa este cu mult mai discreta, asa ca se poate folosi cu succes in conditiile in care vrei sa faci mai multe lucruri odata: scriind, puteam dialoga cu mai multi "parteneri" in acelasi timp (2-3, nu mai mult) si, in plus, sa citesc sau sa scriu si alte lucruri pe diverse pagini web, ceea ce nu as fi putut face daca as fi conversat prin microfon, vorbind. Practic, microfonul sau camera web (daca as fi folosit asa ceva!) m-ar fi "legat de maini si de picioare", blocandu-mi orice alta activitate. In plus, pe mail se pot trimite texte mai lungi, mult mai lungi decat mesajele pe mess (ar fi cam diferenta dintre un biletel si o scrisoare in toata regula), eventual se pot atasa poze sau texte mai lungi, chiar si muzica, si se pot trimite de la un utilizator la altul chiar daca nu sunt amandoi online in acelasi timp... Deci... nota bene! comunicand pe mail, poti trimite cu mult mai multe informatii, fara consum prea mare de "biti", deci cu costuri relativ reduse, si trecand peste inconvenientul diferentelor de fus orar sau neimpunand celuilalt intrarea pe net la anumite ore fixe, impuse "din afara", doar pentru a se coordona intrarile online. Si chiar daca as fi online in acelasi timp cu alti prieteni, nu le pot impune sa vorbeasca cu mine folosind microfonul; sa nu uitam ca, chiar online fiind, un utilizator de internet face si altceva decat sa foloseasca doar messengerul, vorbind in fata microfonului... Asta daca nu cumva lasa calculatorul deschis, facandu-si "treaba" (descarcand sau incarcand diverse informatii online, de pilda), si pleaca din fata lui pentru a face cu totul altceva.
Asa ca, dragi prieteni, decat sa va intrebati amicii: "Esti ocupat?" sau... "Spune-mi cand esti liber ca sa putem vorbi...", mai bine scrieti-i un mesaj mai lung pe mail, comunicandu-i tot ce doriti. Cu siguranta va veti trezi cu un raspuns corespunzator... tot pe mail. Ganditi-va ca in momentul in care voi sunteti dispusi pentru discutii (mai bine spus palavrageli) online, amicul vostru poate fi la servici, sau chiar acasa, dar ocupat, sau pur si simplu "ocupat" sa manance, sa doarma, sa faca o baie sau sa citeasca... Nu ar fi mai simplu sa inlocuiti "discutiile de la coltul strazii" cu o scrisoare mai lunga, chiar daca e trimisa... online pe mail?

Un comentariu:

  1. daca o sa facem ceea ce ai zis tu mai sus, adica sa trimitem mail de cate ori vrem sa vb cu cineva, o sa ajungem ceva de genul :
    -ba, afara ninge !
    -da link sa vad !

    RăspundețiȘtergere