Regina Maria


Iubirile Reginei Maria a României (1)

„Azi, la ora 10,30, Alteţa Sa Regală şi Imperială Ducesa de Edinburgh a născut o Prinţesă. Alteţa Sa Regală şi Imperială şi Prinţesa Infantă se simt perfect" – aşa suna anunţul din ziarul Times care anunţa nasterea la 29 octombrie 1875 a celei ce urma sa fie regina Romaniei. Nou-născutei i s-a spus Maria Alexandra Victoria, Prinţesă a Marii Britanii şi Irlandei. Prinţesei i se va spune mai târziu Missy.
Despre copilăria sa in Anglia , Regina Maria mărturiseşte:  Am crescut ca o mică persoană cu maniere excesiv de regeşti, plină de propria-miimportanţă şi cu convingerea că strălucirea noastră, asemenea celei solare,era o realitate incontestabilă.

Regina Maria a romaniei
Ducesa de Edinburgh impreuna cu copii

 În 1876, cînd Missy avea unsprezece ani, tatăl său a fost numit comandantul Flotei din Mediterana al Maiestăţii sale şi familia Edinburgh s-a mutat la Malta. Aici avea să locuiasca împreună cu familia,  in palatul San Antonio, o oază orientală cu aspect misterios. Şi aici avea să simtă primii fiori ai dragostei:
O prezenţă fericită în copilăria lui Missy a fost Maurice Bourke, un tînăr care a pătruns în viaţa familiei Edinburgh pe cînd se aflau în Malta, unde era căpitanul iahtului Ducelui. Bourke, un irlandez cu părul negru ondulat, ochi albaştri şi simţ al umorului, era reconfortant în comparaţie cu doamnele arţăgoase din jurulDucesei. „Mărturisesc cinstit că Maurice Bourke a fost prima mea iubire", scria Regina Măria.Si adaugă:  „Am  făcut chiar crize de gelozie cumplită cînd m-am temut că ar putea să ţină mai mult la vreuna din surorile mele decît la mine." ( Viata Reginei Maria a României – Hannah Pakula ).


Regina Maria a Romaniei
Missy - Printesa Maria de Edinburg
Printul George - viitorul Rege George V




Tot in Malta, tânăra prinţesă are o relatie speciala cu vărul ei primar George, viitorul Rege George al V-lea al Angliei.  „ Mi-e atît de dor să te văd, draga mea Missy " sau  „Eşti mereu în gîndurile mele, dragă Missy"  i se adresează  acesta in scrisorile sale. Cu toate acestea, nimeni din familia regală engleză nu a înţeles de cePrinţesa Maria de Edinburgh nu s-a casatorit cu  Prinţul George al Angliei, care o dorea  de soţie.

Regina Maria a Romaniei
Missy

In 1889, familia Edinburgh s-au mutat din nou, de astă dată  în micul ducat german Coburg, pe care Ducele urma să-1 moştenească împreună cu teritoriul învecinat, Gotha. În această perioadă, mama frumoasei prinţese Maria, Ducesa de Edinburgh , o germanofilă înfocată, începe sa negocieze căsătoria lui Missy cu Ferdinand Victor Albert Mainrad, Prinţ de Hohenzollern-Sigmaringen., in acea vremePrincipele Moştenitor al României. În acea perioada, Printul Ferdinand tocmai işi luase angajamentul in faţa  unchiului său Regele Carol I de a renunţa la marea sa iubire, frumoasa Elena Văcărescu.

Elencuta Vacarescu
Elena Văcărescu - marea iubire a Prinţului Ferdinand

Cei doi, Missy si Ferdinand, se cunosc la o petrecre data de Kaiserul Wilhelm al II-lea al Germaniei intr-un castel din Cassel. Missy, care nu ştia incă nimic de aranjamentul făacut de mama sa,  a fost aşezată lîngă Ferdinand al României. Imbrăcată intr-o rochie superbă mov, Missy s-a străduit să fie amuzantă. Ferdinand nu vorbea englezeşte, dar a fost reconfortant de modest în atmosfera ceremonioasă şi plină de îngîmfare de la Curtea Kaiserului. 
Ducesa de Edinburgh  aranjeaza in continuare intălniri intre cei doi, -excursii, vizite la galerii de artă, spectacole de teatru, cumpărături.
Regina Maria se confesează mai apoi scriind despre această perioadă:„Munchenul este oraşul ideal pentru un asemenea lucru... eram amîndoi tineri, văzduhul era plin de iubire, era primăvară, iar chipul mamei era fericit, plin de speranţe."

Regina Maria a Romaniei
Printesa Maria in anul căsătoriei (1893)

Logodna a urmat repede şi a avut loc la Neue Palais din Potsdam. „Mama era radioasă şi cred că Charly a fost aceea care 1-a ghidat pe timidul Prinţ spre momentul crucial. Pentru mine este un mister cum de a avut curajul să mă ceară de soţie; dar a făcut-o, iar eu am acceptat - am spus «Da», ca şi cum ar fi fost un cuvînt firesc şi simplu de rostit. «Da», şi cu acest «da» mi-am pecetluit soarta". Viitoarea regină a României avea abia 17 ani iar prinţul Ferdinand era cu 10 ani mai mare. 


Principele moştenitor Ferdinand in anul căsătoriei (1893)
Surse: Ultima romantica regina Maria a României - Hannah Pakula 
                 Povestea vietii mele - Memoriile  Reginei Maria a României
deieri-deazi.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu