Concurs...

Ma inscrisesem, nu de mult, la un anume concurs... Unul oarecare... Un concurs initiat cu scopul de a promova un anume site ce promova o firma online cu profilul "Instalatii termice". Mi s-a parut super ok sa-i promovez, initial, pentru ca ma gandeam ca economia tarii creste pic cu pic. Atunci cand, in scopul de a elimina cresterea in clasamentul punctelor prin metode mai putin "ortodoxe" (voturi si aducerea de concurenti noi prin metode de tip "spam"), s-au acordat mai multe puncte prin propunerea de articole asemanatoare unor postari de pe un blog si prin postarea de link-uri spre site-ul respectiv pe bloguri suficient de dezvoltate, mi-am spus: "E ok, se promoveaza munca!" ... Si m-am pus pe scris.
La un moment dat, mi-am spus ca si asa nu am nici o sansa. Erau unii (in speta dintre cei situati pe primele locuri in clasament, si asta in mod constant, care propuneau zeci de articole PE ZI... La o adica, nimic deosebit, numai ca articolele, pentru a fi aprobate, nu trebuiau copiate de altundeva de pe net, inclusiv prin traduceri.
Iata, de pilda, situatia primului loc in momentul de fata:

Username Puncte Articole Linkuri Voturi Ref Nou
total P A R total P A R
1. atoni18 117145 1222 3 1171 48 0 0 0 0 65 3 100

Deci, in ceva mai mult de o luna (cam 40 de zile!), omul a scris 1222 de articole, din care 1171 deja aprobate. Sa fim obiectivi: si eu postez deja pe trei bloguri, dar nu postez 1171 articole in ceva mai mult de o luna (chiar cumulate de pe toate cele 3 blogurile) decat si daca transcriu texte de prin alte parti prin metoda copy/paste. Nici macar daca nu as avea servici in perioada asta si m-as tine doar de tastat 24 de ore din 24 nu stiu daca as reusi sa scriu atata. Un asemenea numar de articole nu s-ar putea aduna decat doar daca:
- articolele respective ar fi fost scrise deja si ar fi fost stocate in memoria calculatorului. In acest caz, spuneti-mi si mie cine ar fi idiotul care ar scrie atat de mult fara sa posteze undeva ritmic, in asa fel incat sa citeasca si altii si sa obtina un beneficiu din asta inainte de startul concursului?
- articolele respective ar fi fost scrise nu de un singur om ci de o intreaga echipa. In acest caz nu mi se pare corect sa ma intrec eu, un singur om, cu fortele a mai multor oameni ce muncesc simultan, in echipa, nu mi se pare a fi egalitate de forte si egalitate de sanse.
O a treia varianta inseamna sa se transcrie articolele scrise deja pe un blog propriu, dar asta, teoretic, e impotriva regulamentului concursului.
Ca atare... am renuntat sa mai particip la asemenea concursuri. Nu imi incerc sansele decat la concursurile ce presupun o postare unica (comentariu, sms, mail sau raspuns la o singura intrebare). Cum mi-o fi norocul... Si norocul mai apare uneori, macar din cand in cand...

3 comentarii:

  1. De copy & paste n-ai auzit ? Si de resurse via Wikipedia, s.a.m.d. ? Concursul despre care vorbesti e compromis de mult desi organizatorii sustin ca articolele sunt verificate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi s-a parut si mie ceva curios. Am trimis mai multe articole copiate din aceeasi carte, primul fiind aprobat, celelalte nu. Am retrimis acel articol aprobat deja... articolul a fost din nou aprobat.
    Si cine naiba are timp sa citeasca atatea articole?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai avut, cred, dreptate: concursul cred ca e compromis si intr-un mod "oficial": locul 1 s-a intepenit de cateva zile bune:
    1. atoni18 117149 1263 44 1171 48 0 0 0 0 69 3 100

    Nu am comparat si restul clasamentului...

    RăspundețiȘtergere