:: Fise de lectura - Charlotte Bronte, Mihail Drumes

Titlu: Fise de lectura - Charlotte Bronte, Mihail Drumes
Autor:: http://colocvii.wordpress.com
Poza:
Articol: Lecturi suplimentare

Opinie personală

Charlotte Brontë- "Jane Eyre"

Acest roman m-a impresionat prin personajul principal, Jane Eyre, un copil care duce o viaţă lipsită de iubire, care creşte odată cu derularea acţiunii, devenind o femeie fericită într-o familie fericită.

Deşi nimeni nu a învăţat-o să ajute, iar întămplările din copilărie ar fi putut să o înrăiască, ea alege să fie guvernantă, să aibă grijă de copii (Adèle). De asemenea, Jane dă dovada de un suflet mare atunci când este chemată de către mătuşa ei aflată pe patul de moarte, iar fata îi respecta ultima dorinţă, de a o vizita, deşi femeia fusese nedreaptă cu ea mereu.

Mi-ar fi placut ca Helen să nu moară: eu cred că Jane a văzut în ea o adevărată prietenă.

Cartea mi s-a părut uşor de citit, captivantă, plină de acţiune, cu un final neaşteptat, care m-a făcut să zâmbesc când am închis cartea, fiindcă Jane în sfârşit va duce o viaţă fericită, liniştită, plină de iubire, aşa cum merită.

Mihail Drumeş – "Elevul Dima dintr-a şaptea"

Până în momentul sinuciderii lui Şoimaru, romanul mi se părea uşor comun. Decizia elevului m-a uimit si totodata înfiorat. Am citit romanul pe nerăsuflate după acest moment. Mă aşteptam ca cei doi să moara în urma dozei de somnalin luată. Sfârşitul a fost unul pe care nu mi l-aş fi închipuit. Deznodamântul acesta i-a ajutat pe amandoi să îşi intemeize fiecare o familie şi să îşi continue viaţa separat, insă eu nu cred că vreunul va fi fericit în plan sentimental.

Mihail Drumeş – "Invitaţia la vals"

Tudor este un cuceritor, un bărbat care nu preţuieşte dragostea femeilor şi care un crede in iubire adevărată. El o intâlneşte pe Mihaela şi îşi propune să o cucerească. Iniţial ea nu reprezintă nimic special pentru el. Tudor îşi dă seama că o iubeşte, duce o luptă cu sine, neputând să accepte că iubeşte, iar în final pierde singura lui iubire, rămânând doar să se intâlnescă pe lumea cealaltă cu ea.

Eu cred că Tudor a plătit astfel pentru toate inimle pe care le-a frânt fară să îi pese.

Mihail Drumeş – "Scrisoare de dragoste"

Acest roman mi s-a părut uşor de citit, captivant. Mi-a păcut că cea mai mare parte a textului este format din scrisori si jurnal (Dinu/Jebs), astfel am putut citi ambele perspective (Dinu /Anda).

În opinia mea, dorinţa lui Dinu de a avea un statut social şi profesional, de a avea bani, el crescând într-o familie săracă, l-a orbit, l-a făcut să renunţe la dragostea adevarată, Anda, în favoarea lui Jebs, care îl putea ajuta în ascensiunea sa sociala şi profesională. Deşi a reuşit ceea ce işi propusese pe plan profesional, Tudor a dat greş în plan sentimental. Prin decizia de a se sinucide, a dat dovadă de laşitate.

Ana-Maria Florea, clasa a IX-a G

Visitor Ip: 188.27.196.51

4 comentarii:

  1. Si eu am citit Jane Eyre si pot spune ca m-a captivat!
    Am aflat (si am si citit) despre 2 carti care au fost facute dupa Jane Eyre: Wide Sargasso Sea (naratorul fiind Bertha Mason) si Rochester (narator: Dl Rochester)
    Despre cartea ''Rochester'' puteti afla de pe blogul meu: am un post numai despre aceasta! :)

    Amy B.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îți mulțumesc mult pentru comentariu și pentru informații. Blogul tău e minunat! Dacă dorești să mai discutăm... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. si pe mine m-a impresionat foarte mult Jane Eyre de Charlotte Bronte iar la final ca si tine am zambit . :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am terminat-o de curand de citit si pot spune ca e magnifica cartea. Mi-a placut foarte mult. E una din cartile mele preferate, dupa cele ale lui Jane Austen. O recomand cu placere.

    RăspundețiȘtergere