Sa nu-ti faci chip cioplit, sa nu ai alt Dumnezeu inafara de Mine


Unii au nevoie de dovezi ca sa creada. Altii incearca sa le produca (A se vedea preotii care fac pietre sa planga cu lacrimi de sange, icoane care nush ce mai fac etc.) Dumnezeu a zis parca: "Sa nu-ti faci chip cioplit, si sa nu ai alt Dumnezeu inafara de Mine" pare-mi-se.. nu ?

Si-atunci veniti si credeti in orice chestie. Faptul ca din apa ies aburi nu e magic ? Nu e extraordinar ? Faptul ca apa e lichida si curge nu e o minue ? Oare in fum si in aburi nu sunt niste ingeri mici ?

Popa ala merita sa se spanzure si sa-si dea demisia din parohie si sa nu mai aiba treaba cu religia. Dumnezeu exista pt cei care cred in El. Si exista si pentru cei care Ii contesta existenta. Dar nu mi se pare normal sa credem orice vedem, si sa supunem orice chestie dovezii, si dovedirii. Unele lucruri nu pot fi demonstrate. Altele nu ar trebui scormonite.

Capul ala de diavol care se vedea in filmele din 11 septembrie nu e cumva un diavol care a venit sa ia sufletele celor morti in cladire ? Cei care sustin idei de genu asta, mi se par putin deplasati.

Nu zic ca nu cred in lumina de la capatul tunelului sau etc. Dar nu ma pot baza pe niste relatari facute de niste morti clinici, la care creieru era praf in acele momente, si plus de asta nu avem cum sa dovedim ca nu a fost imaginatia lor, deoarece exista ideea de lumina si viata de apoi in subconstientul lor. Ca sa dovedesti si ca sa poti lua aceste relatari drept bune, ar trebui sa intre in moarte clinica o persoana care nu are in subconstient ideea de religie, sau alte idei asemanatoare. Abia atunci ai putea sa zici ca in proportie de 20% te poti baza pe ceea ce zice acea persoana cand se "trezeste".

20 de comentarii:

  1. Alexandru eu sunt de acord cu tine. Cred in Dumnezeu si asta o sa fac mereu. Dar de la a crede in Dumnezeu si a simti asta pana la a crede total niste marturii ale unor oameni ce sustin lucruri pe care nu le auzi mereu si la care mai ales nu ai accesc nici cu inima nici cu mintea...lasa de dorit.
    Am citit multe astfel de marturii; unele mai infioratoare decat altele...poate eram prea mica, poate nu stiam destule, poate nu aveam deschidere sufleteasca dar acele randuri pe care le-am citit nu m-au facut sa cred mai mult in Dumnezeu sau sa-mi schimb viata.

    Pomeneai in postarea ta despre subconstient. Nu are rost sa vb despre subconstient din prisma domeniului meu (psihologie) deoarece nu as temrina prea curand...dar e corect ce ai zis tu. Suntem formatati, sa zic asa ,sa ramanem cu ce e acolo, in subconsitent si la un moment dat acesta ia o forma...exact ca in cazul de fata religie=moarte clinica=prezentare a lumii de dincolo...Totul e ca un lant...asta nu inseamna ca e si adevarat. Subconstientul e f complex...si exact asa cum spuneai si tu...Cum ar fi un om care nu are notiunea de religie prezenta in viata lui dupa o astfel de forma a mortii???
    Oare ar mai vedea acelasi lucruri. Ar mai simti aceleasi lucruri. Ar mai vedea aceleasi imagini?????

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai o idee preconceputa, de aceea nu stiu daca voi putea eu sa ti-o schimb, dar macar sa aduc cateva contraargumnete.

    Nu te inchini la icoane ci la ceea ce simbolizeaza icoana!

    Dumnezeu nu va aparea in fata ta, in persoana, insa el apare si lucreaza prin oameni, prin lucruri... ptr ca in fiecare lucru e o particica din Dumnezeu - iar in unele lucruri sunt mai multe particele din El ;))) - noi le spunem lucruri sfintite. Acele lucruri, datorita rugaciunii, se incarca de energie pozitiva si vibreaza... sunt oameni care se afala pe aceeasi lungine de unda de frecventa inalta cu lucrurile sfintite, iar ei le pot vedea sau daca nu, macar simti.

    Astazi, de Boboteaza, se sfinteste apa. Ies aburi???? Or fi iesind, dar nu asta e important.
    Important este ca ceea ce fac crestinii ortodocsi de 2000 de ani incoace, stiinta a descoperit si demonstrat doar de vreo cativa ani.

    Au dovedit(ptr cei care au nevoie de dovezi)ca daca ii vorbesti apei frumos, o respecti, ii multumesti ea isi schimba structura, iar compozitia chimica ramanand aceeasi, H2O. Apa capata proprietati benefice, ba chiar prin puterea rugaciunii si a gandului, sunt oameni care au reusit sa schimbe apa sarata in apa potabila, supravietuind astfel unui naufragiu.

    Asa ca, aveti mare grija cum va puratti cu apa pe care o beti- ea va poate ajuta, dar va poate si imbolnavi, la fel de bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexandru!
    Nici nu stiu de unde sa imi apuc ideile, astfel incat sa exprin exact ceea ce gandesc.
    Sa incerc:
    In primul rand: Icoana nu este chip cioplit. Eu, cand ma rog unei icoane, nu consider ca lemnul acela ma poate ajuta, ci ma rog Sfantului pe care il arata ea. Sa iti dau un exemplu simplu, din viata. Imi este adesea dor de bunicul meu, decedat in urma cu 5 ani. Am o fotografie de-ale lui, pe care din cand in cand o mai ating cu buzele. Nu, nu sarut fotografia, hartia aceea! Ci imi imaginez ca il sarut pe frunte pe bunicul meu.
    Cam asa e si cu icoanele. Ele sunt pictate pentru ca aceasta era singura forma de reprezentare a oamenilor deveniti sfinti. Exista, in vremurile ce ne sunt mai apropiate, fotografii alte acestora. De pilda, eu am o fotografie a Sfantului Nectarie, care tot icoană se numeşte.
    In al doilea rand: POate ai observat ca si eu am fost sceptica in ceea ce priveste filmarea cu pricina. Insa ceea ce a facut acel preot nu are nicio influenta in ceea ce priveste relatia mea cu Dumnezeu. In fond, poate e adevarat...poate ca nu e. Pe mine insa, nu ma ajuta cu nimic sa il judec.
    In al treilea rand: nimeni nu stie ce este dincolo de Marea Trecere. Doar Dumnezeu şi Sfintii, oamenii nici atat. In rest, vorba sloganului, totul e Can Can.

    RăspundețiȘtergere
  4. @aalliinnaa: Nu sunt de acord cu ideea ca apa sfintita face bine. Stii macar de ce se zice ca apa sfintita face bine ? Stii macar cum se sfinteste apa ? care e procesul ? Practic e un proces de sterilizare, care consta in introducerea unei cruci de argint in apa, si argintul sterilizeaza, cel putin in trecut asa se facea, pentru distrugearea microbilor. Nu exista chestii de genul "apa sfintita face bine daca o bei la ora 3, sau ora 5 sau inainte sa mananci" nimeni nu ma poate convinge de acest lucru. Sunt de acord totusi cu faptul ca subconstientul, chestie foarte importanta a corpului uman, element foarte important al universului, multi dintre voi nu-l luati in seama aproape deloc. Sunt de acord ca subconstientul si autosugestia iti poate provoca foarte mult bine, poate face chiar minuni, totul e sa crezi. Prin credinta te vindeci, Dumnezeu a zis, nu Eu te-am vindecat, nu Eu am facut minutea, ci te-ai vindecat prin CREDINTA TA !!!!

    Tine-ti minte acest lucru.

    @ CORA si eu am un bunic mort din anul 1999, deci de 10 ani, si mi-e dor de el, vorbesc cu el. Dar nu sarut icoane, nu ma inchin sfintilor (pt ca ti-am zis, sunt crestin, CRED, in DUMNEZEU, si de aceea nu permit niciunui preot sau vreunei credinte sau stiinte sa ma invete altfel. NU CRED IN ICOANE, le consider chip cioplit. Dumnezeu nu a zis niciodata "inchinati-va icoanelor cu sfinti, e ca si cum v-ati inchina MIE" ci a zis, exact ce am zis eu mai sus (cel putin asa se crede: "sa nu-ti faci chip cioplit nici alt dumnezeu in afara de Mine..."

    Pentru cei care au nevoie de lamuriri despre biblie si alte chestii legate de Dumnezeu, le recomand sa citeasca o carte si anume: "Amintiri despre viitor" de Eric von Daniken si sa isi aseze mintea si sa reuseasca sa selecteze ce sa creada si ce sa nu creada. Nu tot ce e pe tarabe trebuie sa cumperi, nu tot ce se zboara se manance, nu tot ce se propovadueste trebuie sa crezi.

    Stii sa faci selectia ? Stii sa discerni ? Ai discernamant ? Esti crestin ? Dovedeste-o nu te lasa influentat aiurea de tot felul de "pacalici" care se numesc popi. Unii nu au ce cauta in aceasta treaba globala numita "religie" .. dar despre asta intr-un post viitor.

    Scuza-ti-mi ura fata de popi, si fata de anumiti oameni care se pretind ca sunt "religiosi, crestini, sau credinciosi". Urasc demagogii, si oamenii care nu au discernamant si nu pot face diferenta intre credinta si FALS.

    RăspundețiȘtergere
  5. Alexandru, nu stiu daca ai inteles analogia cu fotografia...
    In fine, ideea e ca ai deja formate niste convingeri, asa cum le am si eu! Si nu e nevoie de niciun preot care sa mi le intareasca sau sa le distruga! Repet: intre mine si Dumnezeu nu sta nimeni!

    RăspundețiȘtergere
  6. Corect CORA. Am inteles ideea cu fotografia, dar nu o sustin deloc. Sunt de acord ca intruchipeaza sfinti si nu e nimic rau in asta. Doar ca pote eu consider ca nu e corect sa te inchini unui sfant. Ci doar lui Dumnezeu. Exact de-aia am zis de chestia cu "chip cioplit"

    RăspundețiȘtergere
  7. f adevarata postarea,eu sunt total de acord.
    parerea mea este ca nu ar trebui sa te inchini la icoane ci numai la Dumnezeu. nu ar trebui sa realizezi icoane pt ca este o jignire adusa sfintilor sau profetilor (de unde stii tu ca asa aratau?)
    si in fine, nu ai nevoie de o icoana sau orice alt obiect norocos in casa, prin credinta ta tu esti singurul care iti aduce succesul, implinirea si orice altceva iti doresti, cu ajutorul Domnului.
    Insa cred ca apa sfintita este deosebita, daca este sfintita de o persoana cu har. In acest sens a se vedea un documentar despre apa, http://video.google.com/videoplay?docid=-2933349021550318008# este f interesant;)
    Sper sa nu deranjeze pe nimeni comentariul meu:) toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  8. Popii, in dorinta lor de a fi persuasivi, aveau nevoie de mijlocitori.
    Mijlocitorii sunt cei reprezentati icoane.
    Practic asta reprezinta icoanele "mijlocitori"

    Nu ar fi nimic de condamnat, insa, dupa cum bine stim (dar ne facem ca nu stim) ca sfintii sunt cei ce decid Biserica (organul lui Dumnezeu, institutia lui) nu oamenii.
    Pentru ca sfinti pot trai si printre noi, cu adevarat sfinti, dar nu au pile la popa al mare, astfel ca ramane in anonimat, nu-l canonizeaza ca e un... necunoscut.
    De fapt despre ce vorbim?!

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna seara tuturor!
    Draga Alexandru,

    E mai bine sa mutam discutia in sufrageria ta. Incerc sa reiau raspunsul la comentariile tale de dincolo.

    Da, sunt de acord, ingerii nu este obligatoriu sa aiba chip. Chipul este o chestiune conventionala si cred asta pentru ca am trecut pe acolo.
    Eu am "vazut" o singura data in viata mea, ingeri, si atunci ca si acum eram in deplinatatea facultatilor mele mintale, cu deosebirea ca atunci eram.... pe o masa de tratamet bioenergetic. Nu bausem :), nu dormeam... E interesanta povestea. In orice caz e subiectiva, poate nici nu erau ingeri, poate mintea mi-a servit cateva imagini "calde". De cele mai multe ori convingerile interioare tin loc de realitate si chiar devin realitate.

    Fiecare pana la urma crede in ceea ce i se potriveste mai bine si fiecare primeste dupa asteptari. Un inventator va avea o revelatie tehnica iar un mistic, sau un "ezo" va vedea ingeri. Un calugar din sihastrie nu va veni cu o noua teorie matematica, nici cu un nou model de autoturism. :) Fiecare primeste ceea ce cere.

    Dar nu este intotdeauna astfel. Mai sunt si exceptii. Eu am "vazut", evident pe retina, desi tieam ochii inchisi, ceea ce nu asteptam sa vad, caci eram in acel moment ateu convins. Uite ceva care ti se va parea interesant.
    Citeste te rog, daca ai timp, postul dar mai ales comentariile de la:
    http://buriculpamantului.blogspot.com/2009/07/2-in-1.html
    E antrenant si bine dezbatut ce vei intalni acolo si mai ales vei gasi diverse povesti traite care iti vor raspunde exact la ceea ce solicitai. Cu permisiunea ta, te citez:
    "Ca sa dovedesti si ca sa poti lua aceste relatari drept bune, ar trebui sa intre in moarte clinica o persoana care nu are in subconstient ideea de religie, sau alte idei asemanatoare. Abia atunci ai putea sa zici ca in proportie de 20% te poti baza pe ceea ce zice acea persoana cand se "trezeste".

    Procentele de 20% au sanse sa creasca daca mai multe astfel de persoane povestesc, evident cu cuvintele lor ceea ce au "vazut"?

    RăspundețiȘtergere
  10. Shakuka, saru'mana,
    iti dau dreptate. Si eu tot asa cred.

    RăspundețiȘtergere
  11. Alexandru,
    Uita-te te rog la filmul indicat de Shakuka, in ceea ce priveste apa. Nu crede pana nu cercetezi. E corect dar cercetarea trebuie sa mearga in toate directiile. Degeaba am pareri despre un autoturism daca nu-i descriu decat caroseria. Sa ne ocupam putin si de motor.:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Cora,
    "In primul rand: Icoana nu este chip cioplit" Ai perfecta dreptate. Aceasta este una dintre diferentele dintre ortodoxism si catolicism. Ortodocsii, din nebunia interpretarii "chipului cioplit" au avut schisme puternice chiar in sanul bisericii lor, lasate cu mari atrocitati si varsari de sange. Macelurile din perioada iconoclasta a bisericii ortodoxe nu se mai vor scoase la suprafata. Islamistii si mozaistii nu au nici macar chipuri pictate, daramite cioplite.

    RăspundețiȘtergere
  13. AndreiRadu,

    Asa este. Subscriu. In momentul in care bazileul Constantin si muma-sa Elena au hotarat institutionalizarea religiei si au acceptat biserica, ca si putere in stat - fara sa dea drumul la frane din mana, pentru ca el s-a autoproclamat cap al bisericii(daca mergi la catedrala Sfanta Sophia la Stanbul ai sa vezi cum ei doi s-au tras in poza (in icoana) intre Isus si Maria Fecioara. Ar mai indrazni cineva sa faca astazi acest lucru?)
    Scurt!
    "Precum in Cer asa si pre Pamant", dincolo de conotatia "ezo", aceasta sintagma din "Tatal nostru" poate fi inteleasa ca o definitivare si o legitimare a ierarhiei pamantene, cu el Bazileul in fruntea trebii, cu ei, clericii, cu toata ierarhia lor, ca sa poata pastori turma care se anunta numeroasa. Ce este jos, categoric trebuia sa fie si sus pentru ca tablitele de smarald ale lui Hermes Trismegistu glasuiau: "ce este jos este si sus, ce este in mic este si in mare". Au aplicat principiul deja existent in rugaciune, dar mai ales in practica. Asa ca pana la Dumnezeu te mananca azi toti sfintii. Ingerii, arhanghelii, serafimii si heruvimii precum si diversi draci impielitati i-au luat de la iudei. Simplu!

    RăspundețiȘtergere
  14. O sa ma uit la film in noaptea asta si poate revin cu un post proaspat pe maine, pe seama acelui film.

    RăspundețiȘtergere
  15. Alexandru,
    Eu, una, nu pot uita de Sfinti. Pentru ca sunt modele de oameni care au atins o culme spirituala ce i-a transformat in Sfinti. Moastele lor, si nu numai icoanele, sunt dovezi ale credintei si ale indumnezeirii lor.

    Dan, stii bine la ce m-am referit...Icoana e o reprezentare. Iar eu la reprezentarea ei ma gandesc. Caci nu lemnului ma inchin. Sau hartiei. Sau sticlei...

    RăspundețiȘtergere
  16. Alexandru,

    Spuneai ca:
    "Nu sunt de acord cu ideea ca apa sfintita face bine"
    Face rau? tu chiar crezi ca doar sterilizarea apei face ca apa sa devina sfintita? Sau faptul ca o pui intr-un vas de argint?
    Incerca acasa! Si apoi pune apa in sticla si las-o asa jumatate de an...

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua tuturor!

    Da Cora, intelesesem aspectul dar propozitia aceea, numai ea, mi-a ridicat mingea la voleu pentru ideea care a urmat. Este foarte corect ceea ce afirmi, desi unii au argumente care spun ca nu-i asa. dar discutia aceasta nu o port eu. Ii las pe cei cu argumentele.
    Un weekend mare!

    RăspundețiȘtergere
  18. M-am uita la film si mi-am schimbat putin parerea, apa poate sa isi schimbe structura in functie de conditiile din jurul ei, sunt de acord, ce ziceam eu ca nu cred e totusi adevarat. Dar totusi, cred ca are o mare influenta si autosugestia, si increderea, pe langa faptul ca apa este sfintita. O apa degeaba este sfintita pentru unul care nu crede in ea. Nu va avea nici un efect asupra lui, daca el nu crede macar putin in puterea acelei ape, al acelui element. Sper ca intelegeti ce am vrut sa spun...

    RăspundețiȘtergere
  19. Pai da, asa este, conteaza si atitudinea celui care se foloseste de acea apa (intre timp poate sa o influenteze)

    RăspundețiȘtergere
  20. De acord shakuka, apa sfintita se poate si "strica", daca ai o influenta negativa, si nu crezi etc.

    RăspundețiȘtergere