Oameni plini de viata ( 2)

-”Suntem încolţiţi în toate chipurile” (2 Corinteni 4:8) -




Alte două trăsături pe care oamenii plini de viaţă le au în comun sunt:



1) Ei lasă ca durerea să-i ajute să crească: Fotografa Linda Joy Montgomery se afla pe culmea carierei sale, când a aflat că urma să orbească, iar o voce lăuntrică i-a spus: “Nu este sfârşitul; este începutul”. A început să com­pună poezii, şi-a descoperit talentul de sfătuitoare şi a creat Institutul True Vision, învăţându-i pe copii să-şi descopere resursele interioare. A găsi un scop în mijlocul durerii nu este o idee nouă. Supravieţuitori ai unor boli incurabile, a calamităţilor naturale şi a Holocaustului, părinţi ai unor copii cu boli cronice, ne demonstrează în continuare că învingătorii sunt aceia care găsesc binele în mijlocul răului redescoperindu-se pe ei înşişi. Pavel vorbeşte despre a fi “în grea cumpănă, dar nu deznădăjduiţi; … trântiţi jos, dar nu omorâţi” (2 Corinteni 4:8). Venind în întâmpinarea provocărilor te ajută ca să-ţi dezvolţi încrederea şi să ai o atitudine pozitivă care spune: “Am mai trecut pe aici, mi s-a mai întâmplat asta şi voi supravieţui”. Michael Jordan a spus cândva: “în cariera mea am ratat cam 9.000 de aruncări … am pierdut 300 de meciuri … de 23 de ori mi s-a încredinţat lovitura câştigătoare a meciului şi am ratat. Am încercat şi am ratat de atâtea ori. De aceea am reuşit”.



2) Ei se străduiesc să schimbe ceea ce le stă în putinţă: Pavel spune: “fiecare … va primi răsplată de la Domnul, după binele pe care-l va fi făcut” (Efeseni 6:8). Muncitorii care au săpat prin moloz pentru a ajuta la salvarea supravieţuitorilor bombardamentului din Oklahoma City, deşi erau foarte abătuţi, au manifestat mai târziu mai puţine simptome de stres post-traumatic. In lagărele de con­centrare, prizonierii de război care renunţau la ultima bucăţică de pâine, au dovedit că poţi să-ţi alegi atitudinea în orice set de împrejurări. Cum? Primind putere de la Dumnezeu şi învăţând să controlezi singurul lucru asupra căruia ai putere: tu însuţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu