Un test pentru popor


Referendumul, un test pentru poporul roman

autor: FrontPress 18.07.2012
Ponta, Crin şi Băsescu au impresia că referendumul din 29 iulie îi priveşte pe ei. Că e vorba de PD-L, de USL, de Crin-preşedinte sau de Băsecu-preşedinte. De fapt, totul e un test de sănătate mentală şi de caracter. Dar nu pentru politicieni, ci pentru poporul român.
E un test de sănătate mentală pentru că românii suferă fără să ştie de un fel de schizofrenie politică. Fiecare crede ceea ce vrea, şi nu neapărat ceea ce aude, ce compilează, ce înţelege. Românii trăiesc într-un fel de tărâm fantastic. Am văzut asta discutând cu tot felul de oameni, de toate vârstele şi toate categoriile. Nu contează nivelul intelectual sau poziţia socială. După revoluţie a fost foarte important să arătăm că putem avea propriile opinii sau convingeri, încât ne-am autocondiţionat să credem ce ne place, niciodată confruntaţi cu realitatea. De exemplu acum, când miza referendumului este demiterea lui Băsescu şi nu faptul că Ponta a plagiat. Aşa se cântăresc lucrurile. Vrei să scapi de Băsescu sau nu. Mai poţi cântări lucrurile printr-o analiză pierzi-câştigi. Eu de exemplu mă gândesc cât ma costă la buzunar deprecierea leului, la ratele lunare şi cât de mult îmi afectează asta traiul de zi cu zi. Adică toate demersurile USL pentru demiterea lui Băsecu au logică, dar dacă mă afectează atât de direct la cursul de schimb, oare până la ce valoare merită această răzbunare? 4,7 sau 4,8? Este o logică pe care o urmez personal şi pe care nu o voi dezvălui niciodată public.
Dar mai important este testul caracterului. Se vor putea mobiliza românii să îl demită pe Traian Băsescu? Potrivit Legii Referendumului e nevoie de 50% + 1 din românii cu drept de vot pentru validare, adică e nevoie de peste 9 milioane de români să iasă din casă şi să meargă la vot. E a doua şansă pe care românii o au în ultimii 22 de ani, să arate că pot decide ceva. Că pot sancţiona un om cât un sistem, pe Traian Băsescu, care este fără dubiu vina a celor mai multe rele din România ultimilor ani. Nu a tuturor relelor şi este fără doar şi poate artizanul unor lucruri bune. Aceste lucruri trebuie din nou analizate şi românii trebuie să meargă la vot. Dacaă nu vor merge, înseamnă că îşi merită conducătorii, că nu mai au voie să se plângă. Ştiu, după Băse vin alţii, la fel de răi şi hâtri. Aşa şi? O călătorie de 1 milion de kilometri începe cu un singur pas. Status quo-ul nu e niciodată bun, e piedica progresului, a evoluţiei şi instaurează gerontocraţia la putere. E mereu nevoie de schimbare, preferabil în bine.
A venit şi momentul poporului român, chit că nu îşi dă seama. De George Bara – NapocaNews

Un comentariu:

  1. Corect, tot ce aţi scris mai sus. Eu sunt ardelean dar traiesc de 40 de ani în Moldova. Moldovenii sunt oameni buni, grozavi la gatit, la hore şi la bautura, dar cand e vorba de lucruri serioase devin nervosi, deşi nu se manifesta clar. Cei mai mulţi se comportă ca şi cum ar spune: ,,Lasă-mă. domle, în pace, nu vezi că mă deranjezi!" Acest lasa-mă în pace este comoditate? lene? lipsă de capacitate intelectuală? Câte puţin din toate acestea. De aceea nu poţi să te bazezi pe ei. Când faci un sondaj de opinie în Moldova cele mai mari procente se înregistrează la ,,Nu ştiu/Nu mă interesează" Aşa că, dormi în pace mămăligă, apa trece, pietrele rămân!

    RăspundețiȘtergere