Pozitia Miscarii Legionare fata de Monarhie a fost precizata în lucrarea lui C.Z. Codreanu
de capetenie “Pentru Legionari”: “In fruntea neamurilor, deasupra
elitei, se afla Monarhia. Resping republica. In istorie s’au vazut
monarhi buni, foarte buni, slabi sau rai. Unii s’au bucurat de onoruri
si de dragostea popoarelor pâna la sfârsitul vietii, altora li s’a taiat
capul. N’au fost, deci, toti monarhii buni. Monarhia a fost însa
întotdeauna buna. Nu trebue sa se confunde omul cu institutia,
tragându-se concluzii false.” (p. 399).
Corneliu Codreanu a meditat si asupra
naturii intrinsece a Monarhiei. Ce conditie trebue sa îndeplineasca un
monarh ca sa fie socotit de posteritate “foarte bun”, sau cel putin
“bun”? El descopere o lege nescrisa a Monarhiei, pe care o defineste în
termenii urmatori: “Exista o linie a vietii neamului. Un monarh e mare
si bun atunci când se mentine pe aceasta linie. E mic sau rau în masura
în care se îndeparteaza de aceasta linie a vietii neamului sau i se
opune. Iata legea monarhiei. Sunt si alte linii care pot ispiti pe
monarh: linia intereselor personale, linia intereselor unei clase, linia
intereselor unui grup, linia intereselor straine (dinauntru si dinafara
hotarelor). El trebue sa le înlature pe toate si sa urmeze linia
neamului.”(p. 399)
Dupa ce Regele Mihai a fost izgonit din
tara de catre comunisti si s’a aliniat fara sa vrea pozitiei guvernului
de la Viena, Miscarea Legionara nu a stat nicio clipa la îndoiala ca sa
îsi exprime din nou atasamentul sau fata de Regele pribeag într’o forma
care nu mai lasa niciun dubiu. Prelungita colaborare dintre Rege si
comunisti noi am interpretat-o într’un sens cum nu se poate mai
favorabil pentru intentiile Majestatii Sale în Memoriul ce i l-am
înaintat în 1949: o desperata încercare de a salva Statul român de la
lichidare totala, institutia monarhica servind în ultimii ei ani de
existenta ca ariergarda a rezistentei românesti. De alta parte, aparitia
Regelui în exil am socotit-o de bun augur pentru lupta de eliberare.
Regele va da un nou impuls acestei lupte, ridicându-o la o constiinta
maxima. In jurul numelui sau prevedeam ca se va organiza o conducere
coherenta si eficienta în acelas timp, care sa crute exilul de lupte
sterile.
Asteptarile nu numai ale noastre, dar
ale marei majoritati a Românilor din exil, s’au soldat cu deceptii
continue. Mai întâi, Regele Mihai s’a lasat ispitit de anturajul sau sa
se proclame un mandatar al poporului român în exil. Cum celalalt factor
constitutional, Natiunea, nu se poate manifesta fiind încatusata, Regele
ar fi singurul îndreptatit sa asigure functiunile politice ale
exilului. Consecintele acestei teorii constitutionale, destul de
subrede, sunt extrem de grave: Regele face politica exilului. El nu
arbitreaza, nu se orienteaza dupa dialogul dintre partide, el
decreteaza. Orice drept de opozitie e suprimat. Discutiile dintre
partide sunt irelevante pentruca Regele nu ia în considerare decât
propria sa parere.
Daca cercetam mai departe ce calcule
l-au determinat pe Rege sa-si asume raspunderi atât de întinse si atât
de nefiresti în raport cu rolul unui monarh în exil, rezultatul e si mai
dezastruos: exclusiv pentru a impune si în politica exilului grupul de
la 23 August. In vreme ce înafara de câteva exceptii, Românii din exil
au facut eforturi ca sa separe responsabilitatile formale ale Regelui în
savârsirea actului de la 23 August de responsabilitatile reale ale
adevaratilor lui autori, Regele actioneaza în sens invers: tot atât de
mari eforturi face pentru a nu se distanta de grupul 23 August.
Generalul Radescu, desi se bucura de quasi-unanima încredere a exilului,
a trebuit sa cedeze locul lui Visoianu pentru ca nu era agreat de acest
grup. Regele nu l-a numit decât pentru a-l disloca. Era o pozitie care
trebuia consumata înainte de a face loc lui Visoianu.
Acestea sunt lucruri mai vechi si mai
cunoscute. Ele se refera la pozitiile interne ale exilului. Nu le-am fi
reamintit daca în ultimul timp însasi pozitiile externe ale luptei de
eliberare nu ar fi primejduite de consecventa cu care Regele sustine
grupul de la 23 August.
Visoianu e fixat pe o pozitie opusa
actiunii de eliberare. El joaca pe cartea coexistentei, care este cartea
sovietica si care înseamna, într’un limbaj mai clar, perpetuarea robiei
poporului român. Acest punct de vedere Visoianu îl expune fara rezerve
cui vrea sa îi auda parerea despre eliberare. Politica lui Visoianu în
exil este un 23 August prelungit, o continua sacrificare a poporului
român.
Visoianu si tovarasii lui intimi sunt
obligati prin trecutul lor sa fie partizanii coexistentei. Eliberarea nu
le poate oferi acestora nicio perspectiva. In actuala situatie, cu
toata opozitia înversunata a exilului, mai joaca un rol. Ei sunt
puternic sustinuti în America de unele cercuri care au organizat
capitularea Occidentului la Teheran, Yalta si Potsdam. E o retea de
complicitati care continua sa ramâna în vigoare si care nu se va
spulbera decât odata cu desavârsirea procesului de clarificare al
opiniei publice americane asupra pericolului comunist.
Regele, angajându-se pâna în pânzele
albe cu Visoianu, implicit adera la politica de coexistenta. De aceea,
mesagiile Regelui catre Tara sunt lipsite de orice semnificatie morala
si nu fac decât sa induca lumea în eroare. Prin atitudinea lui
încurajeaza acea directie care tinde sa înmormânteze în statu-quo-ul
european toate nadejdile de eliberare ale popoarelor din rasarit. Intre
Visoianu, tovarasii acestuia si Rege exista o împletire de interese care
vine în conflict acut cu interesele poporului românesc.
In împrejurarile tragice prin care trece
neamul nostru astazi, atitudinea Regelui în exil consitue o adevarata
calamitate. Sentimentele monarhice, atât de înradacinate în poporul
nostru, sunt speculate chiar de Rege pentru a da câstig de cauza
oamenilor catastrofei de la 23 August. In loc de a îndura cu neamul, a
face jertfa alaturi de el si a izbândi cu el, cum a facut Regele
Ferdinand “cel mare si nemuritor”, (CZC), Regele Mihai prefera sa se
orienteze dupa celalalt exemplu monarhic, al Regelui Carol al II-lea,
devenind exponentul unui grup aservit intereselor streine. In loc de
a-si cuceri tronul prin lupta, alaturi de toata suflarea româneasca, se
gândeste la o revenire – daca coexistenta va lua totusi cândva sfârsit –
prin bruscarea vointei nationale, eventual cu ajutorul unei puteri
streine, pentru ca odata cu el sa se strecoare în tara, la locuri de
conducere, figurile catastrofei nationale.
Am, tinut de datoria noastra sa dam
acest semnal de alarma, cu riscul de a ne ridica împotriva un nou val de
dusmanii, pentru ca fiecare român din exil sa-si poata asuma partea lui
de raspundere în desbaterea destinului românesc în lume. Sunt forte
care lucreaza si în exil la perpetuarea sclaviei poporului român, iar
Regele nu e strain de ele sau nu se poate elibera de ele. Cât priveste
linia monarhica a Miscarii, ea nu are nevoie de nicio pledoarie. Dar
linia monarhica e tot atât de obligatorie si pentru monarh. Un neam nu
poate fi dus la pieire numai de dragul unui monarh care utilizeaza
pozitia ce o are pentru a tine în loc aspiratiile lui de viata libera.
Intre Rege si lupta de eliberare nicio constiinta româneasca nu poate
sovai sa se pronunte pentru eliberarea neamului. De Horia Sima, “Vestitorii”, Aprilie 1955
Buna,
RăspundețiȘtergereDaca doriti sa facem un link exchange 3 way cu siteul www.wowjocuri.ro cu titlul "jocuri" astept mailul dvs cu linkul si titlul cu care doriti sa va adaug in schimb eu va adaug pe 3 siteuri:
www.epresa.ro
www.jocuribarbie.gougou.ro
www.jocuridegatit.gougou.ro
toate cele 3 siteuri sunt indexate in google au pagerank si trafic aprox 1000 de viz zilnic
astept mailul dvs indiferent de raspuns
multumesc
costel_box@yahoo.com