Toleranta - prostie sau act criminal

Tot mai des sunt confruntat cu o replică ce se doreşte a fi expresia unui adevăr ce nu poate fi negat: şi ei sunt aici, au dreptul de a trăi şi trebuie să învăţăm să convieţuim unii cu ceilalţi (referitor fie la ţigani, arabi, turci, poponari… şi tot felul de astfel de „minorităţi”).

Ei bine, eu nu văd calitatea de adevăr suprem a acestui enunţ. Da, ei sunt aici (ţiganii, turcii, etc…), dar nu văd de ce trebuie să ne abandonăm valorile, familiile, tradiţia, patria, căminul pentru idealul “suprem” al toleranţei. Nu văd de ce eu trebuie să învăţ să trăiesc conform obiceiurilor unui turc. Nu văd de ce ar trebui să accept să mă las furat de un ţigan, numai pentru că furtul face parte din tradiţia culturală a acestui “popor”.
Mă întreb, dacă strămoşii noştri, atunci când au fost confruntaţi prima dată de turci, ar fi acţionat cu toleranţă şi mărinimie, noi am mai fi existat. Credeţi oare că, dacă Europa i-ar fi întâmpinat pe turci acum 700 de ani cu braţele deschise, aşa cum îi întâmpinăm noi acum, Europa ar mai fi existat? Credeţi că ar mai fi existat acum biserici? Vă spun eu: ar fi fost numai moschei, iar despre albi s-ar fi învăţat în şcoli aşa cum învăţăm noi acum despre omul de Neanderthal.
Strămoşii noştri cunoşteau lecţia, pe care noi o ignorăm: nu îţi lăsa duşmanul în casă, iar dacă vrea să-ţi cotropească ţara, taie-i capul, trage-l în ţeapă şi pune-l proţap la Dunăre, ca să ştie şi ceilalţi ce-i aşteaptă.
Aşa că celor care îmi explică despre toleranţă, despre dreptul altora de a-mi ocupa ţara şi de a-mi distruge tradiţia, le spun ceea ce le-ar fi spus şi strămoşii mei: lasă-i să vină, că eu îmi ascut toporul şi fraţii mei ascut ţepile, iar atâta timp cât vor mai creşte copaci pe pământul ţării, vom avea şi ţepe în care să-i tragem pe toţi ţiganii, turcii, etc… care au senzaţia că asta e ţara lor.
Remus Radoiu – ND Germania
11 octombrie 2010
http://odorica-dariaion.blogspot.com/

8 comentarii:

  1. pai cine te impiedica Odorica sa-ti pastrezi valorile, traditiile etc???
    Tiganii?!
    Turcii?
    Arbii?
    Aiiesit din pantecele mamei tale cu stampila pe frunte ca esti roman? Ai mai iesit de acolo si cu niscaiva pamant romanesc?!
    Nu!
    Atunci... bine!
    In Europa sunt turci cu duiumul, si-au deschis afaceri si isi vad de treaba lor. Asa sunt si arabii sau oricare alta natie.
    De ce noi am fi mai cu mot?
    In sua gasesti toate natiile pamantului amestecate-n centrifuga existentei.
    Tu confuzi lepadaturile cu etniile pe care le blamezi din considerente aparent justificate.
    Si romanii sunt lepadaturi, poate ca intrec cu mult lepadaturile tiganilor, neeludand faptul ca istoria romanilor nu se compara cu cea a tiganilor.
    (n.b. - pentru albi, tiganul era vita).
    Stramosii tai, ca si ai mei, ca si noi, de altfel sufera de tare mult mai grotesti decat stramosii tiganilor!
    Uita-te ce fac reprezentantii tai (romanii) cu aceasta tara, si-a[po vorbeste despre o alta etnie.
    Mucles!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tampenia aceasta este scrisa de tine orie e copy paste???

    Poponari..."minortati" ????
    Tu eşti proasta?? Aia se numeşte comunitatea Gay mama draga!! N-ar fii mai indicat sa-ti ai tu grija de popoul dumneata şi sa laşi dracului ın pace cururile altora???

    De ce faci atata discriminare? Rromi nu sunt tot oameni? Nu au şi ei aceleaşi drepturi ın societate???

    Vezi? Nu degeaba ti-am zis fascista!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru comentarii. Nu voiam sa mai raspund la comentarii, dar de data asta va spun ca nu vreau, SA CRED CA V-AM SUPRAAPRECIAT. SAU NU ATI CITIT PINA LA ULTIMA LITERA?
    Pentru ca, a nu stiu a cita oara sint facut fascista, asta nu a facut decit sa-mi mareasca cota. Nu mai fac fata, la cererile in casatorie din toata lumea. Toti vor sa se insoare cu o fascista. Eu care eram un Neica Nimeni sau mai bine zis un zero absolut, am ajuns acum o femeie de importanta internationala, datorita dvs.Vorba aceea veche :"pina cind o viata amara si un trai nefericit?".
    Ati facut deocamdata destul pentru mine, ca nu mai fac fata solicitarilor. Sa mai treaca un timp, sa uite pretendentii de acum, ca sa facem capul mare si LA ALTII.
    Inca odata multumesc ! Sa fii numita "fascista" mereu, nu este de COLEA.
    Cu simpatie,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere
  4. hahha,
    pe la Balaceanca la un psihiatru nu vrei sa-ti iei un randevu:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cucoana, la cum arati in poza nu mi se scoala nici gandul sa stau in preajma matale, dar-mi-te sa te tin cumva (sotie)!
    Creierasul matale s-a infierbantat de la atata obida, racoreste-l cu putina apa rece.

    Fascista nu am scris niciunde, dar daca te gandesti la maritis, vezi numai organe masculine in fata, evident, ca simbol al lui Hitler!
    :)
    Daca muma-ta era tiganca, ce dracu faceai in tara pigmentilor albi cu aere de stapani ai mosiilor care, oricum nu le apartin, fiind insusite prin furtul, jaful, crimei etc al propriilor compatrioti!
    Esti un exponent emblematic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Este un joc de cuvinte vechi "Un barbat cu cit este mai prost, cu atit este mai bun(de barbat).
    Persoanele de fata se exclud.

    RăspundețiȘtergere
  7. Unde dai si unde crapa!
    :)
    Multumim pentru justificare.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Caz tipic de dementza...
    Asha,asha,, sa semnalizezi stınga şi sa o iei haiduceşte la dreapta cınd nu-tzi mai convine...:)))

    RăspundețiȘtergere