Despre oameni si animale

Campanie verde. Am gasit pe net, intr-o cautare fara scop anume, un site care incuraja o campanie de salvare a planetei. Mi-am adus aminte de o reclama de pe Animal Planet, de acum cativa ani. In reclama iti erau aratate cateva specii de animale, salvate sau pe punctul de a fi salvate. Avea un mesaj destul de puternic, era foarte bine realizata. Stiu ca ma furnicau antebratele de fiecare data cand o vedeam, aveam emotii ca un copil si tot ce-mi doream era sa ajung si eu sa fac ceva bun. Uite cum se nasc visele. N-am ajuns inca, dar imi fac partea mea. Reciclez cat pot, nu arunc niciodata nimic la intamplare, imi tin chistoacele in buzunar  pana ajung la un cos. Recunosc ca am fost rautacioasa cu animalele cand eram mica. Asta pana m-a prins frate-miu, m-a caftit si m-a amenintat ca-mi rupe mainile daca mai omor o musca. Eram mica mica dar am invatat lectia si n-am mai facut nici un rau vreunui animai. Niciodata. Am crescut catei si pisici abandonate, am reparat si aripi de porumbei si gugustuci. Mi s-a parut odios cand am dat la Sinaia, sus la cota, iarna, de un leu. Il tineau pentru poze. N-am inteles cum sa vrei sa ai amintiri cu un animal tinut in lanturi. Pentru ce? Sa ma uit in fiecare zi la poza aia si sa vad un animal care sufera? Nu, mersi. As fi preferat sa-l vad intr-o zona ceva mai calda si fericit. Dar nu toti oamenii sunt oameni. Am evoluat ca specie, teoretic. Avem psihologi, filosofi, artisti. ii apreciem (teoretic) si respectam munca lor. Daca in teorie am evoluat, de ce suntem din ce in ce mai putin umani? Cum se poate sa fim atat de rai si sa chinuim o alta fiinta pentru simpla placere? Nu conteaza ca nu e om, e un suflet. Simte durere, fericire. Stie ce e tristetea, suferinta, loialitatea. Cum se poate ca intr-o lume in care oamenii se duc la psiholog sa-si trateze depresiile, o lume in care dai 200 lei pe  luna pentru pudelul de apartament si inca nu stiu cat pentru benzina fara plumb...cum se poate ca intr-un timp ca asta sa mai existe atatia barbari ? Cum poti sa te uiti in  ochii unui animal si sa-i faci rau? Am vazut un filmulet cu in dobitoc intr-un lift. Si-a batut catelul, un pui de canis sau ceva de genul asta. Un amarat de animal, mic si speriat care nu a facut nimic. L-a luat la picioare de plictiseala. Am mai auzit de o expozitie in care "artistul" lu' Peste a adus un caine in galerie, l-a legat si l-a lasat sa moara. Si a numit aia ARTA! Unde erau oamenii atunci? UNDE? Cum sa te uit la cainele ala si sa-l vezi cum moare sub ochii tai si sa nu faci nimic? Cum sa joci fotbal cu o pisica intr-o scara de bloc? Cum sa lovesti un animal cu atata brutalitate? Iert mai usor violenta fata de oameni, decat fata de fiintele astea fara aparare. Ele n-au nicio vina. Absolut niciuna. Si mostrii astia care le fac rau sunt adevaratele fiare. Fara nicio rezerva va spun ca i-as prinde, i-as inchide intr-un beci cu mucegai si miros de sulf si i-as bate pana la ultima suflare. Si dupa, as muri pe scaun, cu scantei, dar fericita. Fiindca as face un bine. Sper totusi sa nu se ajunga pana acolo, poate in cele din urma OAMENII or sa se trezeasca din amorteala asta intelectuala si sufleteasca. Poate se va schimba ceva si mostrii astia or sa-si primeasca pedeapsa. Dar pentru asta e nevoie ca omul sa accepte ca nu el e totul, ca exista milioane si milioane de alte fiinte, poate superioare lui. Fiindca lor le lipseste rautatea gratuita.

Pentru campania care mi-a amintit de animale si de viitor : Aici

2 comentarii:

  1. îm, ei fac ceea ce le-a fost făcut lor! ceea ce dai, aia, primești sau ceea ce primești, aia, dai. ș-așa se transmite oral și brutal din tată-n fiu sau mamă-n fiică. dezgustător, subscriu furiei tale!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bietele animale... Am sa scriu si eu despre asta.

    RăspundețiȘtergere