Cel mai tare ghid TV (nu)

Pro TV Magazin este cel mai citit ghid TV din România, iar ai mei fiind abonaţi la Gândul îl primesc ca supliment în fiecare vineri. Pentru mine, cel mai citit ghid TV din România reprezintă lectură de veceu, şi nici măcar dintre cea mai bună. Nu are rost să mă leg de editoriale sau de articolele scrise exact în tema celor din Click! sau CanCan sau orice altă hârtie avidă de mondenităţi. Dar tocmai în domeniul în care PTV Magazin ar trebui să prospere, eşuează lamentabil.
Practic, "datoria" unui ghid TV ce se respectă nu este numai aceea de a înşirui filmele dintr-o anumită zi, dar de a ajuta cititorul să aleagă un program prin prisma recomandărilor făcute de revistă.
Sistemul de rating la Magazinului Pro se bazează pe 5 steluţe, cum am şi eu la posturi. Teoretic, cu cât are mai multe steluţe, cu atât este mai de calitate programul. La redacţia tipilor ăstora nu ştiu cine acordă ratingurile, dar filmelor ca Scent of a Woman, Saving Private Ryan sau Black Hawk Down le sunt acordate 4 steluţe, exact acelaşi rating ca al blockbusterului State de România: Student la Sorbona. Să nu-ţi stea mintea-n loc? Tare sunt curios câţi oameni îşi aleg programele în funcţie de recomandările celor de la Pro.
Apoi mai sunt aceste mini "recenzii" care ar trebui să fie scurte, la obiect şi să capteze interesul indecisului.
Aceasta este o recenzie la deja legendarul Jaws (Fălci) de Steven Spielberg:
"Comunitatea liniştită Amity este terorizată. Există ceva în mare care îi atacă pe cei ce fac scufundări. Aceştia nu se mai pot bucura de mare şi de soare aşa cum o făceau până acum, iar frica afectează şi numărul turiştilor care sunt în mod normal atraşi de această insulă. După mai multe încercări nereuşite de a îndepărta marele rechin alb, şeriful Brody, împreună cu Hooper şi Quint, se decide să meargă pe urmele lui pentru a-l ucide".
Această recenzie mă duce cu gândul la un film de genul Snakes on a Plane (Şerpele în avion) care este o penalitate. Sau în cel mai bun caz, mă face să mă uit cu gândul că voi învăţa tehnici de resuscitare a turismului într-o zonă afectată.
Ştiu că se pun accente pe cuvinte simple care să atragă atenţia cititorului, dar parcă nu îmi vine să cred că există oameni care aleg în funcţie de "review-urile" făcute de această revistă. Eu? Eu nu mă uit la TV. Eventual, dacă găsesc ceva interesant, le recomand alor mei să se uite, deşi astăzi nu se mai merită să te uiţi la filme la TV pentru că rişti să vezi o versiune editată în propriile studiouri ale televiziunilor, nu de alta, dar trebuie să se asigure că nu intră peste segmentul de timp al Sintezei Zilei.   

2 comentarii:

  1. Tu ai dreptate în tot ce spui dle, dar nu ştii în totalitate despre ce este vorba. Eu am lucrat la aşa ceva. Stii dta că sunt redactori care fac recomandari la filme şi emisiuni pe care nu le-au vizionat niciodată şi le preiau de pe nişte siteuri de nişe? N-ai cum altfel! Eşti presat şi de timp, dar mai ales de spaţiul alocat pentru recomandarea respectivă!Recomandările TV sunt la fel ca trailere pentru filme: trailere bune şi pentru filme de căcat şi pentru filme bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt sigur ca nu toate filmele recomandate au fost vizionate, dar la o recenzie de 4 randuri (cea postata de mine este la categoria "filmul serii", celelalte sunt mult mai mici)cred ca poti sa-ti gasesci 1 minute pentru o reordonare a cuvintelor in detrimentul a copy-paste. Unele descrieri sunt sub orice critica. Cat despre trailere pentru filme: complet de acord.

    RăspundețiȘtergere