Axul cu came
Cele mai multe motoare moderne folosesc axul cu came deasupra cilindriilor,acesta comandand valvele direct,fara tija.In motoare mai vechi se axul cu came se mai amplasa in partea de mai jos al motorului,comanda valvelor facandu-se prin intermediul unor tije(sau biele).Acel sistem are mai multe elemente in miscare,si cauzeaza intarziere intre comanda impusa de axul cu came si valve.
Un lant sau curea de distributie conecteaza axul cu came de arborele cotit pentru ca miscarea valvelor sa fie in sincron cu miscarea pistoanelor.axul cu came este cuplat astfel incat sa faca o rotatie complecta in timp ce arborele cotit face doua.
Multe motoare de performanta au patru valve /cilindru,(in loc de doua),doua pentru admisie si doua pentru evacuare,aceasta configuratie necesitand doua axuri cu came.
Sistemul de Aprindere produce tensiune inalta,pe care o transmite bujiilor prin intermediul unor cabluri electrice.Incarcatura elecrtica mai intai ajunge la un distribuitor,pe care il poti recunoaste usor sub capota unui automobil.Distribuitorul are cinci fire,unul in mijloc,prin care intra incarcatura,iar patru,sase,sau opt(depinde de numarul cilindriilor) in marginea lui.
Aceste fire trimit incarcatura la fiecare bujie.Motorul este sincronizat astfel incat doar un cilindru sa primeasca scantei o data(deci fiecare cilindru primeste scanteie separat).Astfel motorul functioneaza pe cat de lin posibil.
Mai departe vom vedea cum porneste,se raceste,si cum respira motorul.
Inapoi<< Continuare in curand>>>
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu