Ti-ai deschis vreodata capota masinii,intrebandu-te ce se petrece acolo?Motorul unei masini poate arata ca un mecanism foarte ciudat pentru necunoscatori,cu on incalcitura de cabluri,conducte si metal.
S-ar putea sa vrei sa stii ce se intampla sub capota doar din simpla curiozitate.Sau poate cumperi o masina si vrei sa stii ce inseamna "3.0 litrii V-6",sau "doua axuri cu came",sau "Tdi",si lista poate continua.Ce inseamna toate astea?
In acest articol voi scrie despre principiile fundamentale ale functionarii motorului,si voi intra in detalii despre cum sunt potrivite toate piesele,si cum functioneaza acestea, despre ce poti face pentru a avea performante mai mari ale motorului,si despre cum poti economisi combustibil.
Scopul motorului unei masini este de a transforma combustibilul in energie de miscare,pentru a putea propulsa masina.Deocamdata cel mai simplu mod de a face acest lucru este arderea combustibilului in motor.De acea motorul masinii este numit "motor cu combustie interna"--arderea are loc in interiorul motorului.
Doua lucruri de retinut:
- Exista diferite tipuri de motoare cu ardere interna.Motoarele Diesel sunt o forma si motoarele "Turbina cu Gaz" sunt o alta forma.Vezi de asemenea articole despre motoare HEMI,motoare wankel(sau rotative),si motoarele in doi timpi.Fiecare isi are avantajele si dezavantajele sale.
- Exista si motoare cu combustie externa.Cel mai bun exemplu sunt motoarele cu aburi din locomotivele si vapoarele vechi.Combustibilul (carbunele,lemnul,ulei,etc.) arde in afara motorului pentru a produce aburi,iar aburii creeaza forta motrica in interiorul motorului.Combustia interna este mult mai eficienta decat cea externa,plus motorul cu combustie interna e mult mai mic decat un motor cu combustie externa echivalent la putere.De aceea nu vedem masini in zilele noastre echipate cu motoare cu aburi.
Sa vedem in continuare procesul de ardere interna mai detaliat,cum functioneaza,cu animatii,si poze.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu