Unele lucruri se schimba, altele nu...

Sunt unele lucruri care se schimba, oricat ai incerca sa le pastrezi la fel. Sunt de obicei acele lucruri la care tii, acelea de care te leaga ceva. Poate ne sunt dragi tocmai fiindca stim ca le vom pierde si atasamentul asta e trist. Sunt anii de liceu, sunt prietenii din copilarie, filmul la care am ras si plans, care mi-a servit drept model, blugii aia vechi si peticiti care-mi sunt mici acum dar pe care nu ma incumet sa ii arunc pentru ca odata, acum mult timp, am iesit cu el si mi s-au agatat in gard. Sunt lucruri banale care se schimba si unele dor, pe altele le uitam si pe majoritatea nu le luam in seama, cel putin pana la un moment dat. Si cand ne aducem aminte ne lipsesc. Sunt si acele lucruri de care ne atasam, lucruri fara valoare, sau aparent fara valoare. Lucruri marunte, inimioara atat de banala in sine, dar el a spus atunci "vroiam sa-ti dau ceva, de la mine", trei cuie indoite de el in sala de fresca, primul cadou de Craciun, prima poza impreuna, primul album. Sunt acele amintiri care dainuie, oricat s-ar schimba in jur, oricat ne-am schimba. Momentele acelea raman la fel, cu aerul de atunci impregnate, si parca miros a timp si a soare sau ploaie sau vant, e un iz de demult si e trist si totusi zambesti, caci poarta in sine, aceste obiecte, o dragalasenie de moment, de demult.
Si ce ne leaga de ele nu e momentul in sine singur, ci parca o parte din noi. In fiecare cuisor e un "el" si un "tu" si o sala de fresce si sunt toti cei de acolo prezenti. Si mirosul de var.
Sunt unele lucruri care se schimba, si de obicei le regretam, si sunt si acele momente care raman la fel, dar pe care le-am pierdut, caci nu mai sunt si doar pastram o siguranta in faptul ca dainuie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu