Bobby & Bona

Din pură plictiseală am decis să mai arunc o geană pe blogul gurului Chirilă de care nu o să mai zic nimic considerând că...nu mai e nimic de zis.  Nu este pentru prima dată când intru la Chirilă pe blog, însă este pentru prima dată când găsesc ceva interesant: www.succesdublu.ro . Recunosc că nu am citit tot ce a fost postat, însă cu siguranţă sunt oameni mai deştepţi ca mine care ştiu să interpreteze datele oferite acolo. În ceea ce priveşte muzica nu am putut totuşi trece cu vederea articolul despre Bobby McFerrin, http://www.succesdublu.ro/doar-atat-bobby-mcferrin. Recunosc că până în acel moment ştiam şi eu ce ştie majoritatea, şi anume că Bobby este tipul cu Don't Worry Be Happy. Îmi este ruşine de mine pentru asta. Se pare că Bobby McFerrin este mult mai mult decât un one hit wonder, este un dirijor, este un vocalist şi percuţionist, instrumentalul de la melodia mai sus amintită este asigurat numai şi numai de vocea sa şi mai este laureat a 10 premii Grammy, majoritatea în domeniul jazz-ului,
Richard Bona (28.10.67) este unul dintre cei mai buni bassişti jazz de astăzi, a fost născut în Camerun, s-a mutat în Germania, după care s-a stabilit în Franţa unde şi-a terminat studiile de muzică. În 2002 a fost în turneu cu celebrul grup jazz Pat Metheny Group activ încă din 1977. Se pare că Bona a fost şi în România pe 23.10, adică luna trecută. Ceea ce mi se pare foarte trist datorită ignoranţei mele. Astfel de lucruri îmi aduc aminte că ştiu mult prea puţin despre muzică şi că nu-mi va ajunge o viaţă pentru a descoperi tot. Şi mai văd cum atâtea momente trec pe lângă noi fără să avem cea mai mică idee. Ne mai plângem că nu avem unde să mergem...
Mai jos este un video cu o improvizaţie între cei doi care este absolut divină prin prisma muzicii pe care o fac acolo pe loc, prin prisma chimiei dintre cei doi, prin prisma decorului şi a publicului fenomenal şi mai ales pentru că se vede cu ochiul liber cât de bine se simt pe scenă. Durează 10 minute, însă eu am pierdut ore în şir savurându-l şi vă garantez că şi vouă, dacă le acordaţi cele 10 minute, vă vor face weekend-ul mai frumos.


Un comentariu: