Barbatii si mentorii

Daca te crezi prea destept,nu-l citi,nu e pentru tine!

Intreaba un om de succes si multi vor arata spre un alt barbat care i-a ajutat de-a lungul timpului--un "mentor" daca vrei.Cum Robin il are pe Batman si Martin Luther il avea pe Johann von Staupitz.

Dar de ce tatii nu sunt niciodata acea pesoana,de multe ori sunt.Tatal meu este primul care m-a atins,ghidat si incurajat.De la lectia de fotbal pana la mersul pe bicicleta,de la condus pana la a sti cand sa ma lupt sau cand sa fug--acesta e tata.Poate intr-o zi va diseparea dar lectiile lui vor fi mereu in mintea mea.

Poate,pentru tine,nu a fost tatal tau,dar cred ca au fost ceva baieti--propriul tau maestru "Miyagi",care a fost acolo pentru tine.Acesti tipi ne aleg.Vad ceva in interiorul nostru,ce noi nu putem vedea si practic aprind scanteia din noi.Acesti tipi ne ajuta sa navigam prin viata,sunt onesti si nu accepta scuze pentru ca nu ai terminat o treaba pe care puteai sa o termini.Ei judeca impartial si cumva...ne trezesc la realitate de fiecare data atunci cand incepem sa visam fara rost.Ne invata doar prin cuvintele lor,dar si prin exemplu.

Cine a fost,sau este mentrorul tau in viata?Antrenorul de baschet,fratele tau,tatal tau,mama ta,un simplu prieten?

Dar desigur,am scris aceste cuvinte pentru a va incuraja sa fiti mentori.Invata-i prin cuvintele tale,dar si cu faptele.Ia un tanar in care crezi si invata-l sa traiasca,da-i incredere si ajuta-l sa-si realizeze visele,daca il lasi,scanteia din el probabil va disparea.

3 comentarii:

  1. In viata mea au fost mai multe persoane pe care le pot numi mentori. Fiecare la timpul lui si pe domeniul lui m-a invatat cate ceva care sa-mi foloseasca in viata (si nu ma refer la teoria de la scoala, cand vine vorba de profesori)

    Printre ei se numara, profesorul de istorie din clasa a 8-a, profesorul de romana de la liceu din clasa a 9-a, profesorul de sport din clasele a 11-a si a 12-a, profesorul de fizica din clasa a 11-a si a 12-a, profesoara de anatomie din clasa a 12-a si lista poate continua cu alti profesori universitari, etc.

    Tatal meu, Bunicul meu, Unchiul meu, un prieten "cam indepartat acuma" - pe care n-am sa-l numesc aici, o prietena adevarata.

    Nu doresc sa-i numesc, pentru ca imi place sa existe undeva acolo, fara nume, toti sub numele de mentori, si stalpi ai formarii mele.

    Imi cer scuze ca nu i-am prezentat pe toti dar ar fi fost prea mult

    RăspundețiȘtergere
  2. experienta si rabdarea cei mai buni mentori ....

    RăspundețiȘtergere
  3. si mi-am mai amintit ceva... era un cantec nordic parca "invata de la toate".. am sa scriu un post sa-l poata vedea toata lumea. Toti cei prezentati in acea poezie pot fi mentori, si sunt demni de luat in seama si de urmat, si de invatat cate ceva de la fiecare

    RăspundețiȘtergere