Sambra oilor

"Sambra oilor "se afla deja in acest an la cea de 54-a editie...stiti cu totii ca Tara Oasului este un loc pitoresc cu un potential turistic  in ascensiune.
Dar ce inseamna de fapt aceasta sarbatoare campeneasca? inseamna inceputul sezonului pastoral,intarcatul oilor,separarea oilor de mioare,angajarea ciobanilor,masuratul si incrustatul pe raboj  de lemn a laptelui muls de la oile fiecrui sambras dupa care se calculeaza cantitatea de branza cuvenita.
Tot acest ritual se incheia cu o frumoasa petrecere campeneasca unde fiecare aduce in cos preparate specifice zonei,miel umplut,coptaturi alese,bauturi alese dar si ceterasi alesi pe muzica carora se danseaza pana spre seara.
Pe dealul de la Huta se amenajeaza o scena de fiecare data unde se desfasoara formatii de muzica populara cunoscute,din tara dar mai ales din judetele limitrofe judetului Satu Mare..
Merita vazuta o astfel de sarbatoare campeneasca....eu va invit cu mare drag in OAS!

8 comentarii:

  1. Uuiuuiuu...!!! Sa ne traiesti, Tasha!!!
    Cand ma gandesc ca cel mai aproape voi fi la sfarsitul lunii, cand ne-am programat sa mergem la Congresul de dacologie care se tine la Alba Iulia... tare drag mi-ar fi fost sa fi putut sa ma "arunc" spre Maramures un picut!!!
    Dar lasa!! nu au intrat anii in sac!! Tot ajung eu, fara grija!!

    RăspundețiȘtergere
  2. OI-ioi-oi!!! Tasha!
    Acum am inteles ca Miorita din balada cu acelasi nume era o oaie ne-nceputa! Si eu care-l suspectam pe baciul moldovean! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Dane, in schimb eu am avut acum o revelatie!! Am inteles ca Oi-ioi-oi !! vine de la strigatul ciobanului dupa oile sale !!! Hai sa traiesti si tu !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Era un banc cu Itzic si cu Strul cu "OIOIOIOI...!!! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. ....nu stiu, dar am inteles ... Nu e de nasul meu!! Nu dati copiilor ca duc la gura!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina,suneti invitatii mei,cu mare drag oricand,!casa mea va este deschisa!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dane, am gustat gluma ta!pupicei satmareni!
    Speram ca intalnirea blogerilor sa se mai tina asa cum am zis la mine in Oas...

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc frumos, Tasha! Este un mare confort spiritual sa stiu ca am prieteni peste tot in acesta tara frumoasa... Doamne! Atat de frumoasa, cu oameni atat de frumosi, cu suflet atat de bogat !!
    Sanatate si succes in tot ceea ce faci, draga mea !!

    RăspundețiȘtergere