Hai sa ne plangem aiurea si o sa fie bine

Oamenii se plang mult si degeaba. Ii auzi peste tot, se plang ca in tara asta nimic nu se mai face bine, ca ne pierdem valorile, ca avem un Bucuresti infect, tineretul se duce de rapa, invatamantul la fel, nu mai e cultura, etc. Cati din acestia care se plang de gunoiul de pe stada, de exemplu, stau cu punga de cipsuri goala in mana pana gasesc un cos si cati o arunca intr-un loc "dosit"? Cati din cei ce spun ca nu mai avem valori fac ceva pentru a le pastra? Majoritatea se plang si atat, sau mai rau, se plang si alimenteaza motivele.
Eram odata intr-o statie RATB dotata cu cos de gunoi. O tanti, adica o tipa pe la 40-50, manca bomboane. Am urmarit-o cam 10 minute, timp in care a dat gata cam 5-6. Ma uitam asa la ea si ma intrebam ce-ar fi sa ii spun ca e lipsita de minimum de bun simt fiindca arunca fiecare ambalaj astfel: desface bomboana, o indeasa in gura, lasa mana in jos, in pumn avand ambalajul, si apoi hop...l-a luat vantul. A facut asta cu fiecare in parte, aflandu-se la mai putin de un metru de cos. La pariu ca ea e unul dintre cei multi care se plang de jegul de pe strazi? Si, cu ce drept, ma intreb eu? Cu ce drept se plang toti cei asemeni tipei asteia? Cum poti sa te vaicaresti ca e jeg cand tu faci jeg, ca nu e cultura cand niciodata nu i-ai cumparat copilului o carte, ca tinerii pleaca prin vecini cand tu nu ai facut nimic pentru ei? Nici eu n-am dreptul sa ma plang poate, fiindca nu m-am dus la tanti sa ii zic " Nu va suparati, de ce nu aruncati mizeria la cos?". M-am gandit atunci ca nu are rost, s-ar fi gasit un mosulet care sa ma traga de ureche ca e lipsa de bun simt sa ii vorbesc asa unei "doamne".
Eram in tren si s-au luat de noi niste cocalari, eram numai fete si nu ne puteam pune cu ei. In jur 50 de insi care asistau. Atat. Cu ce drept se plang ei ca in trenuri iti e frica?
E un copil de 11 ani care sta la TV toata ziua, toata vacanta. Ar vrea sa faca inot, sa joace tenis, sa faca dansuri, dar cine sa-l duca, parintii n-au timp, la 4 e meci si maica-sa are o telenovela la 7.
Si atunci, cu ce drept se plang ca nu e cultura?

4 comentarii:

  1. nota 10 pt articolul asta...

    subscriu la tot ce ai scris tu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Lavinia, eu in locul tau as fi actionat, cu nerv sau mai putin nerv.
    I-as fi atras atentia doamnei respective ca nu este tocmai bine ceea ce face.

    Eu sunt "vanator" de astfel de momente.
    Imi plac fetele lor schimonosite... la inceput nu stiu ce sa spuna, pentru ca sunt surprinsi, apoi isi revin si-ncep sa te injure, spunadu-ti ca nu e treaba ta sau, unii dintre ei, intorc spatele si nu te baga in seama.
    Daca ai "tupeul" sa faci observatie unui "ventriloc" (adica interlop) iti asumi si consecintele: ori mananci bataie, ori nu te mai spala toata Dambovita, ori (in cazul cel mai nefericit) ajungi la spital necesitand ingrijiri medicale nenumarate in zile.
    :)
    Romania este tara tuturor posibilitatilor!

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Monica, mersi.
    @ andreiradu: sincer mi-am luat-o in barba de mai multe ori cu faza asta, si de obicei am fost singura. Data vitoare promit sa ma fac observata. PS: Livia nu Lavinia :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo!
    Ai punctat bine: "se plang si alimenteaza motivele".

    RăspundețiȘtergere