Supermarketuri


TOP al supermarketurilor din România, din punct de vedere al raportului calitate/preţ. Important este gradul de satisfacţie al clienţilor, rezultat din sondaje proprii şi reclamaţiile la ANPC. Menţionăm că termenul de ”supermarket” include toţi comercianţii din retail.
1. Kaufland. Discounter german – 75 de magazine, în România din 2005.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 81 la sută.
Ce să cumpăraţi: fructe şi legume
Feriţi-vă de sortimentele din carne de porc
2. Lidl. Discounter german – 136 de magazine (a preluat reţeua Plus)
gradul de satisfacţie al clienţilor: 78 la sută.
Ce să cumpăraţi:mezeluri, conserve, lactate.
Produsele electrocasnice sunt de o calitate inferioară
3. Billa. Supermarket german de origine austriacă, sub umbrela concernului Rewe. În România din 1999 – 63 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 78 la sută.
Ce să cumpăraţi:brânzeturi, produse de patiserie, vinuri, condimente, specialităţi internaţionale
Deşi este ca bază un discounter, preţurile sunt mari
4. Metro. Companie germană cu cel mai mare impact pe piaţa cash&carry.În România din 1996 – 32 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 75 la sută
Ce să cumpăraţi: peşte şi fructe de mare (marţea şi sâmbăta), băuturi fine
Evitaţi carnea de vită şi cea de curcan, mezelurile.
5. Carrefour. Cel mai mare retailer din Europa şi al doilea din lume, după Wal-Mart. În România, grupul francez este din 2001, deţine 82 de magazine (25 hiper, 52 supermarketuri şi 5 magazine de proximitate), iar cifra de afaceri este 1,2 miliarde de euro.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 73 la sută
Ce să cumpăraţi: haine (firma Tex), cosmetice (cele făcute de Farmec sub brandul Carrefour), specialităţi tradiţionale (mezeluri sal-crude), fructe exotice şi uscate.
Evitaţi: carnea, peştele, fructele de mare (de cele mai multe ori depăşite din punct de vedere al teremenului de garanţie).
Atenţie: se fură la cântar.
6. Mega Image.Reţea de origine belgiană, cu 124 de magazine în România, din 1995.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 73 la sută.
Ce să cumpăraţi:semipreparate
Multe dintre nereguli vizează înşelătorii la cântar sau înscrisurile pe etichete.
7. Cora. Hipermarket aflat sub umbrela grupului Louis Delhaize, cu 8 magazine în România.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 72 la sută
- Ce să cumpăraţi: peşte proaspăt, mezeluri, carne de oaie, vinuri, jucării.
Ce să evitaţi: electrocasnice, mobilă.
8. Real. Hypermarket cu autoservire sub umbrela nemţilor de la Metro. În România din 2006, deţine 24 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 68 la sută.
Ce să cumpăraţi: vinuri, peşte, cosmetice
Evitaţi produsele de patiserie şi cele de post.
9. Selgros. Retailer de tip cash&carry cu origini germane care a intrat în România în 2001 şi deţine acum 19 magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 68 la sută.
Ce să cumpăraţi: fructe, produse camping şi sport, conserve
- Ca dezavantaje enumerăm reţea restrânsă, cu magazine în apropierea rivalilor mai cunoscuţi, marketing modest.
10. Auchan. Retailerul francez controlat de familia Mulliez este în România din noiembrie 2006 şi are 9 magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 66 la sută.
Ce să cumpăraţi:detergenţi şi produse de curăţenie (marca proprie), accesorii pentru bebeluşi.
- Principalul dezavantaje e reprezentat de dispunerea uşor haotică a produselor.
11. Penny Market/XXL.Companie din grupul german Rewe, supermarket înrudit direct cu Billa, dar care promovează produse mai ieftine, dar nu de aceeaşi calitate. Are una dintre cele mai vaste reţele din România: 130 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 65 la sută.
Ce să cumpăraţi: produse de băcănie, semipreparate.
- Produsele oferite sunt mai degrabă pentru clienţi nepretenţioşi.
12. Profi. Face parte din acelaşi grup, Louis Delhaize, cu Maga Image şi Cora. Deşi dispune de o reţea vastă: 115 magazine, oferă produse, ca şi Penny, pentru clienţi mai puţin pretenţioşi. – - – gradul de satisfacţie al clienţilor: 63 la sută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu