TOP al supermarketurilor din România, din punct de vedere al raportului calitate/preţ. Important este gradul de satisfacţie al clienţilor, rezultat din sondaje proprii şi reclamaţiile la ANPC. Menţionăm că termenul de ”supermarket” include toţi comercianţii din retail.
1. Kaufland. Discounter german – 75 de magazine, în România din 2005.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 81 la sută.
- Ce să cumpăraţi: fructe şi legume
- Feriţi-vă de sortimentele din carne de porc
2. Lidl. Discounter german – 136 de magazine (a preluat reţeua Plus)
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 78 la sută.
- Ce să cumpăraţi:mezeluri, conserve, lactate.
- Produsele electrocasnice sunt de o calitate inferioară
3. Billa. Supermarket german de origine austriacă, sub umbrela concernului Rewe. În România din 1999 – 63 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 78 la sută.
- Ce să cumpăraţi:brânzeturi, produse de patiserie, vinuri, condimente, specialităţi internaţionale
- Deşi este ca bază un discounter, preţurile sunt mari
4. Metro. Companie germană cu cel mai mare impact pe piaţa cash&carry.În România din 1996 – 32 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 75 la sută
- Ce să cumpăraţi: peşte şi fructe de mare (marţea şi sâmbăta), băuturi fine
- Evitaţi carnea de vită şi cea de curcan, mezelurile.
5. Carrefour. Cel mai mare retailer din Europa şi al doilea din lume, după Wal-Mart. În România, grupul francez este din 2001, deţine 82 de magazine (25 hiper, 52 supermarketuri şi 5 magazine de proximitate), iar cifra de afaceri este 1,2 miliarde de euro.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 73 la sută
- Ce să cumpăraţi: haine (firma Tex), cosmetice (cele făcute de Farmec sub brandul Carrefour), specialităţi tradiţionale (mezeluri sal-crude), fructe exotice şi uscate.
- Evitaţi: carnea, peştele, fructele de mare (de cele mai multe ori depăşite din punct de vedere al teremenului de garanţie).
Atenţie: se fură la cântar.
6. Mega Image.Reţea de origine belgiană, cu 124 de magazine în România, din 1995.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 73 la sută.
- Ce să cumpăraţi:semipreparate
- Multe dintre nereguli vizează înşelătorii la cântar sau înscrisurile pe etichete.
7. Cora. Hipermarket aflat sub umbrela grupului Louis Delhaize, cu 8 magazine în România.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 72 la sută
- Ce să cumpăraţi: peşte proaspăt, mezeluri, carne de oaie, vinuri, jucării.
- Ce să evitaţi: electrocasnice, mobilă.
8. Real. Hypermarket cu autoservire sub umbrela nemţilor de la Metro. În România din 2006, deţine 24 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 68 la sută.
- Ce să cumpăraţi: vinuri, peşte, cosmetice
- Evitaţi produsele de patiserie şi cele de post.
9. Selgros. Retailer de tip cash&carry cu origini germane care a intrat în România în 2001 şi deţine acum 19 magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 68 la sută.
- Ce să cumpăraţi: fructe, produse camping şi sport, conserve
- Ca dezavantaje enumerăm reţea restrânsă, cu magazine în apropierea rivalilor mai cunoscuţi, marketing modest.
10. Auchan. Retailerul francez controlat de familia Mulliez este în România din noiembrie 2006 şi are 9 magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 66 la sută.
- Ce să cumpăraţi:detergenţi şi produse de curăţenie (marca proprie), accesorii pentru bebeluşi.
- Principalul dezavantaje e reprezentat de dispunerea uşor haotică a produselor.
11. Penny Market/XXL.Companie din grupul german Rewe, supermarket înrudit direct cu Billa, dar care promovează produse mai ieftine, dar nu de aceeaşi calitate. Are una dintre cele mai vaste reţele din România: 130 de magazine.
- gradul de satisfacţie al clienţilor: 65 la sută.
- Ce să cumpăraţi: produse de băcănie, semipreparate.
- Produsele oferite sunt mai degrabă pentru clienţi nepretenţioşi.
12. Profi. Face parte din acelaşi grup, Louis Delhaize, cu Maga Image şi Cora. Deşi dispune de o reţea vastă: 115 magazine, oferă produse, ca şi Penny, pentru clienţi mai puţin pretenţioşi. – - – gradul de satisfacţie al clienţilor: 63 la sută.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu