Orfane "regale" (reluare din 2009)

Foto:Regele Carol 2 si Elena Lupescu (amanta).
In primii 8 ani, de la angajarea mea in serviciu(1966), mai ales si mai tirziu cu 2 ani am avut mereu de-a face cu persoane care spuneau ca sint printese. Eram circumspecta la aceasta asa zisa "dezvaluire", caci nu stiam ce sa cred, ori isi bate joc de mine sau pentru dinsele, era o farsa a sortii. Era plauzibil totusi pentru fetele provenite de la Orfelinatele Casei Regale, caci nici printesele si nici printii, nu erau cuminti si probabil copii facuti din flori, sau printr-un accident placut intre ei,sau cu vreo bucatareasa, menajera, guvernanta, cine stie, aparind copii pe lume, ii aruncau acolo la gramada, la orfelinatul personal. Totusi uitindu-ma in urma, aveau o noblete in felul de a fi, insa erau mai libertine, asta poate din cauza ca auzisera, la orfelinatele comuniste ca, provin de la Orfelinatul Casei Regale si probabil ca, salariatii de atunci ai orfelinatelor discutau ca se debarasau, de copii nedoriti din palat, la clocitoarea personala. V-am mai povestit de o colega in 1978, care fusese la orfelinatul regal(asa spunea ea, eu nu am contrazis-o) si apoi la un orfelinat comunist, unde a invatat croitoria. La implinirea a 18 ani (in anii 1950), a fost trimisa cu foaia de parcurs pe tren, din Bucuresti, la Sinaia unde a fost repartizata. S-a prezentat la Comitetul de Partid, i-a dat o camaruta acolo in incinta si era vizitata noaptea de toata protipendada de partid.
Si mai tirziu prin 1993, am cunoscut un print C., de care sint sigura ca era print de singe. Avea 93 de ani, era orb si v-am mai povestit aventura lui in anii 1930 cu cintareata de opera, soprana de coloratura,prima solista a operei din Budapesta. Cind au hotarit sa-si paraseasca amindoi familiile, ca erau casatoriti, pe o sosea din occident(Elvetia) pina sa ajunga, sa se intilneasca, ea fiind la volan, a avut un accident tragic cu masina si nu a murit imediat, intii a paralizat. Asa s-a sfirsit aventura,dar spunea ca a inlemnit, cind a vazut-o pe Samanta din serialul "Ce vraji a mai facut nevasta mea?". Semana leit.
Nu o sa va vina sa credeti, dar am lucrat cu 2 persoane care inainte de venirea comunistilor, care le-au confiscat toata averea, nici nu se imbracau singure. Una Bastunis Olga, tatal fusese director la Raf.Teleajen, cealalta domnisoara batrina, i-am uitat numele, era din Cimpina. Amindoua si-au cistigat ulterior existanta ca translatoare, de germana, engleza si greaca. Tot educatia parintilor, nu le-a lasat muritoare de foame. Dar aratau putin sonate, sonate chiar bine.
Revenind la copii nimanui, sa ne amintim doar de "Micul Capet" cum l-au denumit revlolutionarii francezi de la 1879, pe fiul Regelui Ludovic al XVI-lea si al Reginei Maria Antoaneta(regii Frantei). Dupa decapitarea regalilor sai parinti, el urmasul lor la tron, a fost dat sluga, la un cizmar. Nu se mai stie de atunci nimic, cu toate cautarile de mai tirziu.Dupa abdicarea lui Napoleon 1(1769-1821), in 1815, l-au cautat sa-l puna pe tron. Sau a ajuns, un nazdravan Gavroche? Mai stii? Asta e viata! Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
http://singurafelina.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu