Experienta vs inovatie

Am beneficiat saptamana aceasta de un program destul de lejer al primei mele saptamani de facultate din semestrul 2, si cu o conjunctura favorabila am reusit sa plec de joi seara spre casa...chiar cand nu ma mai gandeam a se intampla ceva semnificativ in acea zi, am fost placut surprins sa observ niste lucruri initial fara vreo semnificatie aparte, dar mai apoi, stand si analizand mai bine, am realizat ca dincolo de aparente existau multe substraturi...


Despre ce vorbesc ? Despre vesnicul duel dintre experienta(atributul considerat poate cel mai important de majoritatea oamenilor, pentru ca reflecta o anumita viziune acumulata doar prin trairea evenimentelor) si inovatie(calea spre modern, spre mai eficient, mai pe limba celor tineri cum s-ar spune). Dar cum reusim sa le imbinam pe cele doua ?


Ei bine, am vazut pana sa plec din Bucuresti, joi, o astfel de situatie...si nu numai atunci, mi-am adus aminte de mai multe intamplari in care mi-au atras atentia diferite aspecte specifice ale fiecarui concept exprimat mai sus...pe de o parte(zic eu), fara experienta, nu putem ajunge la invoatie, pentru ca trecutul impreuna cu timpul(acest complex element, dimensiune si medicament al celor mai dificile momente) ne arata ce am gresit si ne lumineaza solutia inspre atingerea unei cai optime din drumul pe care mergem...aici intervine o intersectie, pe de o parte inovatia, si drumul spre ea, care se reflecta din eficientizarea acestor cai gasite si tendinta spre modern, care pare mai accesibila si este mult mai performanta din multe puncte de vedere, dar si mai necunoscuta in acelasi timp, iar pe de alta parte, continuarea drumului experientei care poate atinge cai negandite in ori ce fel de domeniu, prin cunoastere(si pot indrazni sa spun chiar intelepciune), dar modelata dupa conceptele de mult elaborate si experimentate.


Intrebarea se pune...exista vreo cale de mijloc, ca un gen de banda reversibila unde cele 2 pot colabora in atingerea unui nou drum ?...eu zic ca da, si am vazut oameni care sa imi demonstreze acest lucru...nu este el un drum sigur, dar cu siguranta inainteaza mai eficient si mai prudent decat oricare dintre ele...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu