Adevarul relativ ( nedreptate istorica, art 2009)

Adevarul este relativ, nu absolut !(se zicea ca adevarul este numai unul)



Foto: Amerigo Vespucci(1454-1512).In dr.foto:Petru Rares(1483-1546),fiu nelegitim al lui Stefan cel Mare(1433-15o4).
Cum sa apreciezi in mod nepartinitor, o persoana sau, o personalitate care a trait demult? Eu am cautat pe cit am putut si mi-am adus aminte sa marchez in ziua respectiva, o personalitate legata de aceea data. Dau un exemplu:de cind ma stiu indiferent cind si cum imi aduc aminte de ziua de 2 iulie, ca data a mortii lui Stefan cel Mare (15o4). Stefan cel Mare care acum dupa revolutie, a fost canonizat trecut in rindul sfintilor. Atunci am auzit ca a fost contestat, pe plan international, ca nu merita, ca a omorit, ca si alti domnitori cu multa cruzime(Vlad Tepes), multi boieri sau oameni vinovati sau nevinovati la liberul arbitru. Se spunea ca, a fost un criminal si nu merita sa fie in rindul sfintilor mai ales ca, a avut 3 neveste si nu stiu cite amante. Despre fiul lui facut cu Raresoaia, Petru Rares, cel chior, s-a spus ca era mult mai destept, mai cultivat, mai viteaz, ca tatal sau, care, pina la urma, l-a recunoscut ca fiu. Si-a intrecut tatal de citeva ori.(Stefanita, fiul lui legitim era bolnavicios).La art.din 24 nov.2009."Ludovic al XVI,-lea nepot al lui Stefan cel Mare", e tot arborele genealogic al familiei, prin Petru Rares, stramos cum am mai spus al lui Ludovic al XVI, al Frantei, cel decapitat la rev .1789). Dar Petru Rares nu este in prim planul istoriei noastre. De ce ?
Sau un alt exemplu: America poarta numele lui Amerigo Vespucci, care a ajuns in America, dupa Cristofor Columb(1451-15o6).
Dar cel care a cartografiat noul tarim nu a avut posibilitatea din cauza, greutatii obiective, in a ajunge informatiile la timp si nu a aflat inainte de intocmirea hartii ca inaintea lui Amerigo Vespucci, a descoperit America, Cristofor Columb. Deci America poarta numele celui, care a fost al 2-lea. E voia sortii, asa a fost sa fie. O nedreptate strigatoare la cer? America s-ar fi numit Columbia si Columbia America.
Momentan aceste doua ,nedreptati ale istoriei, din tara noastra si din strainatate le-am avut in aminte.
Dar am vrut sa arat ca nu putem sa fim, in totalitate drepti sau nedrepti. Adevarul, este relativ, nu este absolut. Stiti cum se zice: acesta este adevarul meu nu al tau. 
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
http://odorica.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu