Prima şi ultima casă

Titlu: Prima şi ultima casă
Autor: http://simioncristian.wordpress.com/
Articol: Cumpărarea unei case este o decizie grea. Financiar vorbind, pentru mulţi este cea mai mare investiţie a vieţii. Tinerii se grăbesc să-şi cumpere case, împinşi de presiunea culturală şi socială. În ultimii ani am văzut o mulţime de tineri prieteni împrumutând bani pentru a-şi cumpăra o casă. Motivarea a fost mereu aceeaşi: de ce să plătesc chirie cuiva în loc să plătesc ratele la bancă pentru casa mea? Perioada speculei imobiliare a trecut. Cei care cumpără anul acesta, se îndepărtează de câştigul rapid din imobiliare, rămânând doar cu responsabilitatea financiară a achizitiei.

Ca orice tânar interesat de acest subiect, am urmărit cu mare atenţie programul Prima Casă. Dincolo de aspectul costurilor, programul Prima Casă oferă un grad mai mare de accesibilitate pentru cumpărarea unei locuinţe al cărei preţ nu depăşeşte 60.000 euro. Avansul minim este de numai 5%, faţă de 20-30% cât impun multe dintre banci în lipsa garanţiei de stat. Studiind piaţa am ajuns la concluzia că Banca Românescă are cea mai bună ofertă. Am băgat dosarul în a doua jumătate a lunii decembrie 2009 şi m-am pus pe aşteptat. De doua zile circulă o ştire în mass media:

„Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri a informat băncile că nu va mai primi dosare pentru înscrierea în Programul "Prima Casă" începând cu data de 1 ianuarie 2010, a declarat pentru NewsIn preşedintele Fondului, Aurel Saramet. Motivul este acela că Guvernul nu a aprobat niciun act care să fixeze noul cadru legal pentru program, in 2010."

Noul ministru al finanţelor, Sebastian Vlădescu, a declarat: „Programul Prima Casă ar putea fi modificat, în condiţiile în care are o susţinere strict pentru piaţă imobiliara, şi ar putea susţine şi sectorul construcţiilor. Astfel de programe există în Europa şi cred că-l putem modifica (pe cel din România, n.r.). Avem un plafon neutilizat şi-l putem folosi pentru a încuraja mai ales construcţia de locuinţe".

-Stimate Domnule ministru de finante Sebastian Vladescu (a se citi BĂ BOULE!), de ce nu s-a conceput programul astfel de la inceput? Ca în Europa! Intenţia e laudabilă dar ce vină am eu că ministrul anterior (a se citi CELĂLALT BOU), respectiv domnul Pogea a gândit programul, parțial, cu dosul? Credeți că un program național funcționează pe principiul stroboscopului? Uite programu', nu mai e programu'! Eu și alți mii de tineri iți urăm de Ultima Casa!
--
Visitor Ip: 188.26.61.214

4 comentarii:

  1. De ce in titlu nu apar diacriticele? Rog Adminul sa remedieze problema...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc!

    Mai e partea cu poza la "Autorii blogului" si trebuie sa dau berea! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Simion,sunt curioasa cum dai berea,ca le-as da si eu niste bombonele si ciocolatele fetelor de pe blog...:) dulciurele vieneze.

    RăspundețiȘtergere