Invitatie la lectura

carte
Azi, as vrea sa va spun si sa va indem sa cititi. Sa cititi un roman care mi-a placut foarte mult. Este vorba despre "Orasul cu salcami" al lui Mihail Sebastian (unul dintre autorii mei preferati).
"Orasul cu salcami" este un roman de dragoste. Tema principala este adolescenta, de fapt pasii trecerii dintre copilarie si adolescenta, si apoi dintre adolescenta si maturitate! Am spus ca tema principala este adolescenta, deoarece actiunea se centreaza in mod deosebit pe aceasta etapa a vietii protagonistei noastre.
Adriana Dunea devine adolescenta si lumea se schimba sub egida acetei metamorfozari semnificative din viata fiecaruia dintre noi. Uita sa fie copil...isi da seama ca baietii nu sunt simpli colegi de joaca...Leaga o prietenie cu verisorul celei mai bune prietene; apoi aceasta prietenie se transforma intr-o iubire ce se consuma in tumultul Bucuresti-ului!
Este un roman interesant, scris intr-un mod inocent dar coerent, si e genul de carte pe care o poti tine pe noptiera si o poti reciti de fiecare data cand simti nevoia de ceva usor, dar placut!
M-a frapat modul in care autorul nostru isi prezinta protagonista. O caracterizeaza intr-un mod pur, lipsit de vulgaritate, iar fiecare traire a fetei este redata calr si mai ales este foarte bine realizata, din punct de vedere literar si artistic!
Trecand incet prin filele cartii iti dai seama ca e vorba de un roman trist. Despre iubiri si regasiri. Despre decizii pe care personajele trebuie sa le ia, decizii care ar trebui sa fie luate la rece, evitand astfel anumite consecinte...
Mihail Sebastian imi place pentru ca transminte stari, transmite reactii si scrie exceptional, direct, coerent si nu se pierde in amanunte care iti pot da senzatia ca iesi din actiune.
Mihail Sebastian a reusit sa ma faca sa ma regasesc in lumea sentimentala a randurilor lui de fiecare data. Va recomand "Orasul cu salcami" si va astept parerile!
Lectura placuta!

6 comentarii:

  1. Hm cred ca poti sa ii pui eticheta T2,ca apartine de educatie...ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  2. ...citita pe la vreo 13-14 ani,inainte de liceu,oricum,exact in adolescenta.multa sensibilitate,visare,melancolie ,tristete,puritate...fiori,iubire,liliac alb...iata ce mi-a ramas din cartea adrianei.iar sebastian,cu aceasta carte,gasita in biblioteca tatalui meu(un simplu om de la tara), a ramas in inima mea.ma bucur ca mi-ai amintit de ea si m-ai facut inca sa simt ecoul ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Placut romanul,l-am savurat in liceu...mi-ai trezit amintiri... :P

    RăspundețiȘtergere
  4. @alison si tasha. Ma bucur mult ca v-ati amintit de aceasta carte:).....

    RăspundețiȘtergere