Dilma Rousseff (n.1947) de origine bulgara, noul presedinte al Braziliei(un fel de E.U. si nu prea)

Bulgarii au asteptat cu mare emoţie alegerile prezidenţiale de pe 3 octombrie din...Brazilia. De unde până unde? Simplu: candidata Dilma Rousseff, cistigatoarea alegerilor din partea Partidului muncitorilor, are rădăcini în Bulgaria. In vârstă de 63 de ani, de profesie economist, noul preşedinte a fost propulsat în fruntea statului, de fostul şef al statului, Luiz Inacio Lula da Silva.
Rousseff a fost şefa de cabinet a acestuia, iar în ultimii ani a ocupat unul dintre cele mai importante mandate din guvern, cel al Energiei. In urma alegerilor prezidenţiale, preşedintele da Silva a parasit puterea după 8 ani şi două mandate consecutive, în urma cărora a adunat o cotă de popularitate uriaşă. Potrivit Constituţiei, Lula nu mai avea voie să candideze pentru al treilea mandat.
Am urmarit  campania electorala prin  conversatiie cu prietenii din Brazilia (au fost si sint in opozitie)si  am inteles ca aceasta viteaza doamna nu este un  fel de Elena Udrea. Numai acum de cind este pupila fostului presedinte Lula.
Am scos in evidenta  activitatea acestei femei fascinante, o participanta a luptei activa la lupta de guerila din Brazilia, arestata si torturata. Dar viata ei aventuroasa o vedeti pe google ca, eu nu am pus-o aici  din cauza traducerii nereusite din portugheza. Exista si comuniste adevarate, nu nu mai cele cu 2 pe fata 2 pe dos.:)
 Am vazut de ce a fost in stare,  este intra-adevar o femeie cit 2 barbati si jumatate. Eu ca romanul impartial am aratat adevarul. Ma miram de ce prietenii brazilieni, nu mai sint focosi in declaratii ca in alti ani. Sint tot in opozitie.Indiferent de functiile lor,  ca functionari guvernamentali, rockeri, fermieri, ing. sint suparati cu totii.
Ii inteleg ca si eu aici sint in opozitie mereu. Dar ssst, am interzis de a vorbi de situatia politica din Brazilia, ci numai f....ascuns.
Nu am vrut sa treaca pe linga noi aceste alegeri importante intr-o tara cu aproape 200 mil. locuitori si peste 130 milioane de alegatori.
Daca noua predinta a Braziliei este comunista, macar ea face cinste comunismului si a aratat ce poate :) Am citit in amanuntime faptele ei de vitejie si de mare curaj(incepind din liceu condus de maici). A participat la lovitura de stat  din 1964.  Am citit  inainte de alegerile din, 3 oct.2010, ca sa stiu despre cine este vorba.
Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
http://odorica.blogspot.com/

2 comentarii:

  1. Doamna, va citesc atent, am aflat si eu ca presedinta Braziliei are origini bulgaresti si m-am bucurat intr-un fel ca este europeanca,mai ales ca bulgarii sunt vecinii mei ca giurgiuvean, dar de ce nu avem si presedinti cu origini romanesti in lume?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu m-am gindit la asta pina acum.
    Dar cred ca femeile reusesc ca, au mai multe calitati decit barbatii :)
    Insa vecinatatea noastra cu bulgarii, face ca imaginatia sa o ia razna si sa ma gindesc ca E.U. care are abia 37 de anisori, peste 20 de ani, dupa ce v-a conduce Romania, va trece la conducerea SUA :)))) Ce spuneti de imaginatia mea debordanta ?
    Cu respect, o seara frumoasa,
    Odorica

    RăspundețiȘtergere