Aspir


Am imprumutat aceasta fotografie de pe un blog. Imi place si ma inspira.
Vreau sa urc. Cat mai sus posibil. Dar nu asa, dintr-o data, heirupist. Nu. Incet si sigur. Treapta cu treapta. Sa simt bucuria fiecarui nivel parcurs. Sa o simt intens, sa-mi patrunda in toti porii, sa ajunga la suflet, sa ma simt multumita si utila, apoi sa-mi continuu drumul.
Se poate urca pan' la cer? Nu stiu. Ma intreb adesea. Daca fac ceea ce trebuie, daca cer ajutor divin si multumesc de fiecare data cand il primesc, poate am sanse se ajung acolo. Macar sa vad cum este si sa ma intorc sa indrept lucrurile aici, printre semeni.
Cand ajung departe, am sa ma uit de unde am plecat. Am sa fiu mandra de evolutia mea, dar am sa intind o mana si celor de jos, care doresc sa urce si intampina piedici sau le este teama de inaltime.
Nu putem sa fim toti la acelasi nivel ierarhic. Piramida s-ar dezechilibra si cred ca, cu ea, intreg Universul.
Fiecare treapta isi are oamenii sai. E bine sa stim cat putem, unde trebuie sa ne oprim. sa nu-i invidiem pe cei care pot mai mult, au o alta constitutie, poate si un alt destin. E bine sa ne dam la o parte si sa-i lasam sa treaca. Chiar sa le oferim un umar de sprijin.
Aspir la o viata mai buna. Aspir la stabilitate si siguranta. Aspir la statutul de mama. Aspir la iubire neconditionata.

Fie ca aspiratiile fiecaruia sa se indeplineasca.

6 comentarii:

  1. "Fiecare treapta isi are oamenii sai"
    Daca fiecare treapta are oamenii sai inseamna ca trebuie sa trecem peste alti oameni pentru a ajunge sus?

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti faci loc si treci..ceri voie, daca e nevoie. Unii oamenii se multumesc cu un anumit nivel. Altii, poate vor mai mult dar au obosit si iti spun tie c atrebuie sa pasesti mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  3. dar sa nu uitam ca multi pe care ii intalnesti pe scara si ei la randul lor doresc sa ajunga sus si poate nu te vor lasa sa treci

    RăspundețiȘtergere
  4. Am farmec.. Ha ha ha. Vorbesc frumos... si stii cum este: "Vorba dulce mult aduce."

    RăspundețiȘtergere
  5. dap, cu cât mai sus vrei să ajungi, trebuie să fii pregătit(ă) să calci peste cadavre. E naiv să crezi altceva ! E relativ de spus "sus", pentru că există mai multe lumi, fiecare cu "susul" ei. Cum ar veni, dacă pământul e rotund, nu există sus, există doar oameni pe care-i percepi deasupra şi alţii pe care-i consideri a fi dedesubt şi nu-i neapărat ca ei să vadă lucrurile la fel. Există un sus intelectual, un sus politic, altul simbolizat de bani, altul reprezentat de cercetarea ştiinţifică, altul al iubirii, altul al filiaţiei familiale, al sportului, al artistului, al moralei etc... Cu cât urci, cu atât trebuie să alegi în care direcţie vrei să mergi şi trebuie să faci sacrificii (Mai multe ore la birou înseamnă mai puţine ore cu familia şi mai puţine cărţi citite). Majoritatea lumii se opreşte când simte că nu mai are puterea şi voinţa de-a mai renunţa la ceva.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da...cred ca imi doresc un sus spiritual, sufletesc!

    RăspundețiȘtergere