Util si placut - Delia PATRU
Spionaţi de... Facebook
Sunteţi dependenţi de reţelele de socializare? Vă place să vă ţineţi la curent prietenii cu tot ceea ce citiţi/ascultaţi/priviţi folosind Facebook, Twitter sau Buzz? Mare atenţie, pentru că intimitatea dumneavoastră este în pericol, informează focus.it, citând un studiu dat publicităţii de Wall Street Journal, care atrage atenţia asupra pericolului reprezentat de aşa-numitele „social widget“, adică opţiunile de tip „Like“ sau „Share“, care permit să îi faceţi şi pe ceilalţi părtaşi la experienţele dumneavoastră. Potrivit articolului menţionat, astfel de aplicaţii ar permite reţelelor de tip Facebook, Twitter şi Google să traseze „rutele“ de navigare ale utilizatorilor, chiar dacă aceştia nu au accesat şi nu au „share-uit“ (împărtăşit) nimic recent. Practic, reţelele de socializare ştiu tot ce aţi făcut pe internet, ce site-uri aţi vizitat, pentru cât timp şi când. Avem de-a face cu o problemă „spinoasă“ pentru că reţelele de socializare, mai ales Facebook, au la dispoziţie multe informaţii despre utilizatorii lor: nume, prenume, prieteni, rude, preferinţe muzicale, dar şi politice sau religioase. Şi punându-le în legătură cu site-urile pe care le-aţi vizitat ar putea descoperi multe alte lucruri: de exemplu, unde vă place să mergeţi în vacanţă, dacă suferiţi, să zicem, de halitoză sau dacă sunteţi interesaţi de produse împotriva căderii părului.
Scenariu terifiant
Scenariul este cu adevărat terifiant. Potrivit autorului studiului, pentru ca acest mecanism să se pună în mişcare e suficient să fi apăsat pe „Like“ sau „Share“ în ultimele 30 de zile. Nu este suficient să închideţi browserul sau să stingeţi calculatorul. Pentru a scăpa de site-urile „spion“ trebuie să ieşiţi din contul de Facebook, Twitter sau Google la terminarea fiecărei sesiuni. Însă, cum se apără reţelele de socializare de aceste acuzaţii destul de grave? Cert este că nu le resping, ci mai degrabă le minimalizează: Facebook şi Google susţin că utilizează datele de navigare colectate prin intermediul aşa-numitelor „widget“, doar pentru a calibra mai bine reclamele publicitare prezentate utilizatorilor. Companiile au explicat că datele sunt „anonimizate“ şi nu este posibil să fie puse în legătură cu un anumit client. Reprezentanţii Facebook au declarat redactorilor de la Wall Street Jorunal că anulează aceste informaţii la fiecare 90 de zile. Problema intimităţii este şi mai presantă pentru utilizatorii de smartphone, care se tem că nu sunt urmăriţi doar on line în „călătoriile lor virtuale“, ci şi, în realitate, prin intermediul GPS şi al sistemelor de localizare a telefoanelor lor. Redactorii Wall Street Journal au cerut mai multor specialişti în informatică să analizeze acele social widget prezente în cele mai vizitate 1.000 de site-uri de pe internet şi s-a constatat că 331 dintre acestea trimit date către Facebook şi 250 către Google. Secretul constă într-un program de câţiva kb, numit cookie, pe care reţeaua de socializare îl trimite către browser-ul utilizatorului ori de câte ori acestea se conectează. Din acel moment, acest „cookie“ recunoaşte toate site-urile vizitate de utilizator şi va trimite date către site-ul de socializare.
Sunteţi dependenţi de reţelele de socializare? Vă place să vă ţineţi la curent prietenii cu tot ceea ce citiţi/ascultaţi/priviţi folosind Facebook, Twitter sau Buzz? Mare atenţie, pentru că intimitatea dumneavoastră este în pericol, informează focus.it, citând un studiu dat publicităţii de Wall Street Journal, care atrage atenţia asupra pericolului reprezentat de aşa-numitele „social widget“, adică opţiunile de tip „Like“ sau „Share“, care permit să îi faceţi şi pe ceilalţi părtaşi la experienţele dumneavoastră. Potrivit articolului menţionat, astfel de aplicaţii ar permite reţelelor de tip Facebook, Twitter şi Google să traseze „rutele“ de navigare ale utilizatorilor, chiar dacă aceştia nu au accesat şi nu au „share-uit“ (împărtăşit) nimic recent. Practic, reţelele de socializare ştiu tot ce aţi făcut pe internet, ce site-uri aţi vizitat, pentru cât timp şi când. Avem de-a face cu o problemă „spinoasă“ pentru că reţelele de socializare, mai ales Facebook, au la dispoziţie multe informaţii despre utilizatorii lor: nume, prenume, prieteni, rude, preferinţe muzicale, dar şi politice sau religioase. Şi punându-le în legătură cu site-urile pe care le-aţi vizitat ar putea descoperi multe alte lucruri: de exemplu, unde vă place să mergeţi în vacanţă, dacă suferiţi, să zicem, de halitoză sau dacă sunteţi interesaţi de produse împotriva căderii părului.
Scenariu terifiant
Scenariul este cu adevărat terifiant. Potrivit autorului studiului, pentru ca acest mecanism să se pună în mişcare e suficient să fi apăsat pe „Like“ sau „Share“ în ultimele 30 de zile. Nu este suficient să închideţi browserul sau să stingeţi calculatorul. Pentru a scăpa de site-urile „spion“ trebuie să ieşiţi din contul de Facebook, Twitter sau Google la terminarea fiecărei sesiuni. Însă, cum se apără reţelele de socializare de aceste acuzaţii destul de grave? Cert este că nu le resping, ci mai degrabă le minimalizează: Facebook şi Google susţin că utilizează datele de navigare colectate prin intermediul aşa-numitelor „widget“, doar pentru a calibra mai bine reclamele publicitare prezentate utilizatorilor. Companiile au explicat că datele sunt „anonimizate“ şi nu este posibil să fie puse în legătură cu un anumit client. Reprezentanţii Facebook au declarat redactorilor de la Wall Street Jorunal că anulează aceste informaţii la fiecare 90 de zile. Problema intimităţii este şi mai presantă pentru utilizatorii de smartphone, care se tem că nu sunt urmăriţi doar on line în „călătoriile lor virtuale“, ci şi, în realitate, prin intermediul GPS şi al sistemelor de localizare a telefoanelor lor. Redactorii Wall Street Journal au cerut mai multor specialişti în informatică să analizeze acele social widget prezente în cele mai vizitate 1.000 de site-uri de pe internet şi s-a constatat că 331 dintre acestea trimit date către Facebook şi 250 către Google. Secretul constă într-un program de câţiva kb, numit cookie, pe care reţeaua de socializare îl trimite către browser-ul utilizatorului ori de câte ori acestea se conectează. Din acel moment, acest „cookie“ recunoaşte toate site-urile vizitate de utilizator şi va trimite date către site-ul de socializare.
sursa; gazeta de sud
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu