:: Calimanesti – Caciulata

Titlu*:Calimanesti – Caciulata
Autor:*:Mihai Zamfiroiu
Poza:P120611_10.50_01-150x150.jpg
Articol*:Călimăneștiul are un trecut zbuciumat, determinat de împrejurările istorice și sociale ale epocilor trecute. Satul lui Căliman, a luat ființă în jurul mănăstirii Cozia. Legenda spune că mănăstirea Cozia – de care este legată nașterea satului – a fost ridicată în apropierea alteia, zidită de Negru Vodă, care se găsește la poalele muntelui Capra, ceva mai la nord de mănastirea Cozia. Întemeierea Principatelor Române la 24 ianuarie 1859, găsește în jurul mănăstirii Cozia un mănunchi de case mici, satul Cozia, ce coborau pe poalele munților până spre apa Oltului. "În aceste case își trăiau nevoile câțiva români care, poate făceau puntea de legătură dintre strămoșii noștri daco-romani și noi românii".


imagini gasiti aici : http://zamfiroiu.ro/



Powered by EmailMeForm

Un comentariu:

  1. Mi-a facut placere sa readuc in memnorie statiunea Calimanesti. Acolo am fost in tabara de 3 saptamini in anii 1960, 1961, 1962.Eram cazata la vila Puskin din Calimanesti Caciulata. Acolo am legat primele prietenii cu fete din Craiova si Iasi. Au plecat inaintea mea si am stat la geam si am plins dupa ele, facindu-le cu mina stiind ca nu le voi mai vedea niciodata. Pina acum m-am gindit rar la Calimanesti(acum citiva ani am scris un articol sumar), dar pot spune ca sint peisaje minunate si traversarea cu bacul era un vis. Poate natura a ramas conservata pina acum. O recomand si eu pentru reincarcarea bateriilor:) Numai bine. Odorica

    RăspundețiȘtergere