CHITANTA ( Ion Corneliu Pribeagu )

Dor arzător

Tanţa, domnişoara Tanţa

E-o duduie foarte sic,
Zveltă, cu ochi mari si negri,
Cap superb, năsucul mic,
Picioruşe lungi si durde
Si când se plimba prin Tei
Toţi birjarii o admiră:
- Mă, halal de mama ei!

Ce profesie are Tanţa?
Uite, n-as putea sa spun;
Nici nu mă interesează
Chiar daca o presupun.
Dar cum Tanţa-i delicioasă
Şi-are si maniere fine,
Nici nu vreau să ştiu ce face,
Nici cu ce şi nici cu cine.


Ca vecini se mai întâmplă
Ca sa-i cer un ac sau aţă,
Sau îmi cere ea o carte
Până mâine dimineaţa.
O vecinătate dragă
Ne-a prins zilele-n cătuşe
Ca ades intru la Tanţa
Fără sa mai bat la uşă.


Tot aşa-ntr-o seara intru
Era iarna grea si ger,
Si-o găsesc in pielea goala
Stand langă calorifer.
Năucit de frumuseţea-i
Dau sa mă retrag un pic
Insa Tanţa-mi spune:
- Intra, intra draga, nu-i nimic !


Am intrat si beat de farmec
O-ntreba-i plin de mister:
- Pentru ce stai goala, scumpo
Lâng-acel calorifer?
- Fiincă-a fost proprietarul,
Mi-a răspuns şăgalnic Tanţa -
Si-uite mi-am plătit chiria,
Iar acum, usuc chitanţa.
 
 http://trandafirul-roz.blogspot.com/
http://singurafelina.blogspot.com/

Un comentariu:

  1. Chitanţa
    (parodie după Ion Pribeagu)


    Despre domnişoara Tanţa
    Nu mai e niciun mister,
    Ştim cu toţii că nurlia,
    Stând lângă calorifer,
    Îşi usca, mă rog, chitanţa,
    Într-o zi de iarnă grea,
    După ce-a plătit chiria,
    Goală, cu nimic pe ea…

    Şi cum, George o descrie,
    “Cap superb, ochi mari, adânci,
    Picioruşe lungi şi pline”…
    Mi-ar fi dat inima brânci,
    Numai că, săracu’, mie,
    Gând nu mi-e la nebunii,
    Când, la noi în bloc, vecine
    Am doar babe naşparlii!

    Însă, de proprietar…
    Că-şi primea natur chiria
    De la Tanţa, regulat…
    Domnilor…jos pălăria!
    Pentru un bărbat e clar:
    Dacă el, fără alt scop,
    Nicidecum n-a abuzat,
    Era, cert…un filantrop...

    De-aia zic…duduia Tanţa,
    De trăia astăzi, nurlia,
    Mă-ntrebam cuprins de milă,
    După ce plătea chiria:
    Oare…cât va sta chitanţa,
    Ca pe vremuri, la uscat,
    Chiriaşă într-o vilă,
    Sau apartament de stat?!

    Valeriu Cercel


    RăspundețiȘtergere