Am mai scris despre acest subiect dar, vazind la tv. vorbindu-se despre pensiile aviatorilor si revolta numai a celor piloti de pe avioanele comerciale, nespunindu-se nimic despre pilotii de pe avioanele militare. Cu avioanele lor de lupta expirate, cu bateriile lor facute pe baza celor 3 R. Ce a fost mai benefic a fost ca, avioanele noastre cu bateriile facute de noi, erau folosite foarte putin, mai mult la incercari. Dar si acolo se intimplau nenorociri dar, in majoritatea cazurilor se catapultau pilotii. Vina adica magareata, pica pe laboranta care era vinovata ca era si paguba umana dar mai ales materiala, atunci cind il lasa motorul si trecea pe baterie. Dar bateria fiind facuta cu cei 3 R nu pornea. Laboranta respectiva era sanctionata disciplinar, financiar si era subiect de sedinte de ori ce fel,ani intregi.(eu numai din intimplare nu am fost in aceasta situatie niciodata)
Insa ce vreau sa spun este cinic poate, bateriile erau exportate(noi lucram zi si noapte la comenzi) in tarile in conflict din Orientul Mijlociu, pentru ca acolo erau lupte mereu si bateriile noastre fiind cele mai proaste din lume, aveau termen de garantie 6 luni (alte tari aveau intre 1 an si 5 ani). Costau cit o Dacie, intre 70 si 80 mii lei. Si spun ca raspunsul este cinic deoarece mureau alti piloti, tineri in floarea virstei, "beneficiarti " ai regimului care facea economii, insa banii se duceau la platirea datoriilor tarii. Circa 40-70? la suta din datorii au fost astfel platite, de industria de armament. Voiam sa amintesc de pilotii romani morti si la pensiile lor de mizerie. Despre grija comunistilor, fata de oameni va aduc aminte(caci am mai scris), cind la o demostratie a tancurilor amfibie, in fata unor cumparatori din orientul mijlociu, in anul 1977, cind era toata lumea prezenta si strainii si Ceausescu cu tot staiful armatei, chiar cind era in apa unul dintre tancuri, s-a defectat si nu a mai pornit. Ceausescu fiind informat, a dat ordin, sa se mearga inainte cu demonstratia si acel tinar sa fie sacrificat, pentru a nu se stie ca tancul a fost defect. Si dupa ce se termina toata demonstratia si pleacau toti sa fie scos tancul si cu cadavrul. Acel tinar cu Academia Militara ca studii, era fiul sefului Militiei din oras, C.... care crezind in viitorul unicului fiu, in armata a facut o gresala indemnindu-l sa faca Academia Militara din Bucuresti. Sint multe de spuns, am mai scris cu ani uin urma dar, aceasta emisiunea de la tv. mi-a adus aminte de MIG-urile 29 si bateriile lor uzate dinainte din cauza celor 3 R. Totul din spirit de economie gresit aplicata.
Noi aveam o vorba ca, daca mergem cu avionul sa fim atente sa nu fie al noastru.
As mai fii avut de spus, dar pentru azi e destul si va plictisesc(si asa acest subiect, l-am dezbatut de multe ori in ultimii ani, pe cele mai vechi bloguri ale mele)..
- Firma Producătoare: Biroul de Proiectare Mikoyan-Gurievich
- Țara de origine: Uniunea Sovietică
- Misiune: Avion de vânătoare multi-rol
- Echipaj: 1 om
- Anul: 1977
- Motoare: 2 turboreactoare cu dublu flux și postcombustie Sarkisov RD-33, 6100+ kgf fiecare.
- Dimensiuni:
- Anvergură: 11,36m
- Lungime: 17,32m
- Înăltime: 4,73m
- Greutate: gol - 11200kg, încărcătură maximă - 13600kg
- Plafon: 18600m
- Viteză: 2445 km/h
- Raza de acțiune: 2100 km
- Armament: Un tun de bord cal. 30mm GSh-30-1 cu 150 proiectile, plus 2200kg de încărcătură, incluzând rachete aer-aer, bombe, rachete neghidate, rezervoare suplimentare de combustibil, aparatură electronică de recunoaștere.
- Capul sus, pieptul inainte !!! papapa
- http://odorica.blogspot.com/
- http://dariaion.blogspot.com/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu