Aceasta energie mecanica misca pistonul in sus si jos in cilindru.Pistoanele sunt conectate la arborele cotit,si miscarea sus-jos al pistoanelor,numita si miscare lineara,creeaza miscarea rotativa necesara pentru a roti rotiile masinii.
Ambele tipuri de motoare convertesc combustibilul in energie printr-o serie de explozii sau combustii.
Diferenta majora dintre aceste motoare este modul in care se produce combustia.
In motorul pe benzina combustibilul este amestecat cu aer,comprimat de piston,si este aprins de o scanteie generata de bujie.
In motorul diesel in schimb mai intai aerul este comprimat,iar dupa aceea este injectat combustibilul.Din cauza ca aerul se incalzeste cand este comprimat,combustibilul se aprinde.
Motorul diesel foloseste ciclul de patru timpi ,ca si motorul pe benzina.
Cei patru timpi sunt:
- Admisia:Valva de admisie se deschide,lasand aerul sa intre in cilindru si miscand pistonul in jos
- Compresia:Pistonul se misca in sus,comprimand aerul
- Combustia:Cum pistonul ajunge in partea de sus,combustibilul este introdus exact in momentul oportun si aprins,fortand pistonul in jos
- Evacuarea:Pistonul se misca in sus,fortand gazele care au rezultat din combustie sa iasa prin supapa de avacuare
Tineti minte ca motorul diesel nu aprinde motorina prin scanteie,acesta este aprins de aerul fierbinte rezultat din compresie.De asemenea,combustibilul este injectat direct in camera de combustie(injectie directa).
In continuare voi scrie despre procesul de injectie diesel.
Continuare>>>
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu